Na uroczystej gali rozdaliśmy nagrody w plebiscycie Wpływowi 2024 portalu Wirtualnemedia.pl. Dwie statuetki powędrowały do InPostu, wyróżnienia otrzymali też operator systemu BLIK, Foodsi, Volvo Car Poland i OpenAI.
W premierowej edycji naszego plebiscytu Wpływowi wyróżniono firmy, które - jak podkreślił na gali Patryk Pallus, redaktor naczelny Wirtualnemedia.pl - wywarły największy wpływ na rynek, swoich klientów oraz szeroką opinię publiczną.
Laureatów plebiscytu wybrała siedmioosobowa kapituła, w której składzie oprócz Patryka Pallusa znaleźli się: Izabela Albrychiewicz (CEO GroupM Poland), Marek Aleksandrowicz (wicedyrektor biura reklamy i marketingu ds. internetu i mediów interaktywnych w Telewizji Polskiej), Jacek Amsterdamski (członek zarządu, chief operating officer w Wirtualna Polska Media), Marcin Bogłowski (group vice president - marketing, insights and data w Warner Bros. Discovery), Jacek Kotarbiński (doktor ekonomii i finansów, ekonomista, marketer) i Paweł Sołtys (prezes Radia 357).
Dwie nagrody dla InPostu
W plebiscycie Wpływowi 2024 dwa wyróżnienia przyznano InPostowi. Uzasadnienie nagrody dla spółki w kategorii Marka wygłosiła Izabela Albrechiewicz. - To firma, która gruntownie zmieniła rynek logistyczny w Polsce. Firma, którą chyba wszyscy znają, rozwija się bardzo dynamicznie i co chwila wprowadza nowe innowacje. Stworzona przez nią rozwiązanie jest bardziej ekologiczne niż tradycyjne metody dostawy. Firma ta angażuje się mocno w różne inicjatywy: wspiera organizacje charytatywne, akcje społeczne i edukacyjne - powiedziała.
- Dostępność, innowacyjność, szybkość, elastyczność, potencjały sprawiają, że laureat w sposób najbardziej wpływowy kształtuje realia rynku e-commerce w Polsce. Firma stała się kluczowym partnerem dla sklepów internetowych, ale również współpracuje z największymi platformami zakupowymi, oferując dedykowane rozwiązania zakupowe i dostawcze. Wszyscy prawdopodobnie zgodzą się, że w swojej okolicy znajdują jej Paczkomaty - stwierdził Marcin Bogłowski, group vice president - marketing, insights and data w Warner Bros. Discovery, uzasadniając wyróżnienie w kategorii E-commerce.
Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPostu, dziękując za nagrody, przywołał Rafała Brzoskę, założyciela i szefa firmy. - Rafał Brzoska zawsze powtarza, że tego typu wyróżnienia to sukces i skutek pracy wielu tysięcy pracowników. Obecnie nie tylko w Polsce, ale także na w sumie dziewięciu rynkach europejskich - stwierdził.
BLIK najlepszym produktem
W kategorii Produkt wyróżniony został system płatności BLIK. - Laureatem jest produkt, który dzięki łatwości działania, przystępności, a także wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa użytkowników, stał się fenomenem na skalę kraju i nie tylko. Płacenie z wykorzystaniem tego produktu za zakupy i wydatki stało się standardem. Firma nie spoczywa na laureat i cały czas prowadza innowacje, rozwija się i wkracza na nowe rynki, ostatnio na rynek rumuński - opisał Jacek Amsterdamski, chief operating officer w Wirtualna Polska Media
Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży w zarządzającej BLIK-iem spółce Polski Standard Płatności, zwrócił uwagę, że obecnie w tym systemie każdego dnia procesowanych jest ponad 9 mln transakcji, co daje ponad 100 transakcji na sekundę. - Więc ja idę liczyć sekundy i kolejne transakcje - żartował.
- Zawsze cieszymy się, że jesteśmy dostrzegani, bo w życiu codziennym używacie nas Państwo do codziennych zakupów, transakcji. Rozwijamy się bardzo dynamicznie i jesteśmy dumni, że po sukcesie w Polsce mamy szansę rozwijać się na innych rynkach, wspomnianej Rumunii, ale także i Słowacji - dodał.
Volvo nagrodzone za inwestycję, Foodsi za zrównoważony rozwój
Nagroda w kategorii Inwestycje powędrowała do Volvo Car Poland. - To jedna z najstarszych marek samochodów, obecna w Polsce od kilkudziesięciu lat. Patrzy mocno w przyszłość i inwestuje w naszym kraju. W Krakowie uruchomiła Volvo Car Tech Hub - centrum rozwoju i oprogramowania systemów samochodowych, w którym do połowy przyszłego roku pracę znajdzie ponad pół tysiąca osób - opisał Marek Aleksandrowicz zastępca dyrektora biura reklamy i marketingu ds. internetu i mediów interaktywnych w Telewizji Polskiej.
- To śmiały projekt wykorzystujący potencjał inżynierii i inżynierów, a także zwiększający wpływ Polski na kształtowanie rynku modernizacyjnego - dodał.
- Jako lokalny patriota jestem bardzo dumny, że ten projekt wylądował w Krakowie i w Polsce, bo firma rozważała wiele innych lokalizacji - podkreślił Przemysław Berendt, wiceprezes i head of Tech Hub Poland w Volvo Car Poland. - Na dzień dzisiejszy w Krakowie ponad 200 inżynierów buduje rozwiązania przyszłości. Oprogramowanie, które pojawia się w naszych najnowszych modelach już dziś, a także będzie pojawiało się w platformach, które wejdą na rynek w najbliższych latach. Zapewniam Państwa, że nasi najlepsi inżynierowie będą dbali o Wasze bezpieczeństwo - zaznaczył.
W kategorii Zrównoważony rozwój wyróżniono aplikację Foodsi. - Firma, która powstała pięć lat temu i postawiła sobie naprawdę ambitny cel - ocalić od zmarnowania ogromne ilości jedzenia i artykułów o krótkim terminie przydatności. Obecnie zamierza rozszerzać swoją działalność poza sektor dóbr FMCG i gastronomicznych. I bardzo im w tym wszystkim, ja również osobiście kibicuję - podkreślił Paweł Sołtys, prezes Radia 357. Zwrócił uwagę, że dzięki niej w 2023 roku uratowano przed zmarnowaniem ponad 700 ton jedzenia.
- Ratujemy coraz więcej żywności, a także produktów nie tylko spożywczych. Myślę, że liczby mówią same za siebie: to już prawie 2 miliony pobrań aplikacji, a 700 ton żywności i ponad 5 milionów uratowanych posiłków. Idziemy po więcej - wyliczył Mateusz Kowalczyk, CEO i założyciel Foodsi.
Z kolei w kategorii Innowacje statuetka powędrowała do firmy OpenAI. - Udostępnienie przez laureata nowego rodzaju chatbota sprawiło, że o sztucznej inteligencji zaczęło się mówić o wiele więcej niż wcześniej, a dostęp do niej stał się niemal powszechny. Rozwój tworzonych przez firmę rozwiązań wpływa na niemal każdą dziedzinę gospodarki. Tworzy szanse, ale jednocześnie generuje nie do końca jeszcze zdefiniowane ryzyka - opisał Patryk Pallus.
Zaznaczył, że wśród założycieli OpenAI jest Polak - Wojciech Zaremba.
Partnerami gali Wpływowi 2024 byli: Nextbike, Orlen, PwC Polska, Mediaboard i Teads.
Wpływowi 2024 to oprócz plebiscytu seria debat tematycznych. Odbyło się cześć takich dyskusji: "Cyfrowa przyszłość - jak technologie kształtują świat biznesu", „Nowe horyzonty e-commerce”, „Znaczenie inwestycji dla rozwoju gospodarki i Polski”, „Tak dla klimatu i społeczeństwa! – zrównoważony rozwój w biznesie”, „Marka – kreowanie opowieści o sukcesie firmy” oraz „Produkt - fundament reputacji marki i lojalności klientów”. Obejrzeć je można w serwisie Wirtualnemedia.pl.