Michał Mańkowski 1 grudnia br. obejmie stanowisko dyrektora wydawniczego i członka zarządu portalu Wirtualnemedia.pl należącego do WP Holding. Szefową sprzedaży i członkinią zarządu zostanie Anna Szuszkiewicz. Dotychczasowa prezeska Ewa Świstuniuk zdecydowała się z końcem listopada odejść ze spółki.
Portal Wirtualnemedia.pl zajmuje się mediami, reklamą, internetem, public relations oraz marketingiem. Jest niekwestionowanym liderem branżowym, cieszącym się zaufaniem użytkowników. Od stycznia 2024 roku jest niezależną spółką w Grupie WP, raportującą bezpośrednio do zarządu holdingu.
Od 1 grudnia 2024 roku spółka będzie miała nowy, dwuosobowy zarząd. Tworzyć go będą Michał Mańkowski w roli dyrektora wydawniczego i Anna Szuszkiewicz jako dyrektorka sprzedaży. Dotychczasowa prezeska Ewa Świstuniuk, po przekazaniu obowiązków, będzie kontynuować karierę poza spółką.
– Bardzo dziękuję Ewie za jej zaangażowanie i niemal roczną pracę, którą włożyła w rozwój portalu. Zadanie jakie postawiliśmy przed Ewą to, poza aspektami biznesowymi, przede wszystkim utrzymanie niezależności redakcyjnej i odrębności organizacyjnej Wirtualnych Mediów. Ze wszystkich tych zadań Ewa wywiązała się z godnym podziwu profesjonalizmem. Jej doświadczenie w zarządzaniu mediami umożliwiło zbudowanie autonomicznej części Grupy WP, która codziennie rzetelnie opisuje branżę. Chcemy, aby proces rozpoczęty przez Ewę był kontynuowany. Zakładamy, że kreatywność Michała i jego wizja nowoczesnych serwisów online przyczyni się do dalszego wzmocnienia marki Wirtualnemedia.pl. Liczymy również, że doświadczenie Anny w organizacji eventów i sprzedaży B2B pozwoli nam rozwiną potencjał kierunków zapoczątkowanych przez Ewę – mówi Adam Rogaliński, VP Corporate Development Wirtualnej Polski Holding S.A.
– To był bardzo intensywny czas. Dzięki otwartości i gotowości na zmiany całego zespołu udało się poszerzyć obszary tematyczne portalu i zbudować nowe linie biznesowe. Bardzo dziękuję pracownikom za ogromne zaangażowanie, współpracę, pozytywną energię i zaufanie, jakim mnie obdarzyli – mówi Ewa Świstuniuk, dotychczasowa prezeska spółki Wirtualnemedia.pl.
Michał Mańkowski przechodzi z portalu NaTemat
Michał Mańkowski od 2012 roku pracował w portalu NaTemat. Pełnił tam m.in. funkcję reportera, wydawcy, szefa newsroomu. W 2017 roku został redaktorem naczelnym, rok później członkiem zarządu. Obie funkcje pełnił do września 2024 roku. Karierę dziennikarską zaczynał jako reporter w dziale miejskim Gazety Olsztyńskiej. Jest absolwentem dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. W 2014 roku uczestniczył w programie stażowym International Visitor Leadership, organizowanym przez Departament Stanu USA.
Anna Szuszkiewicz od 16 lat w Wirtualnej Polsce
Anna Szuszkiewicz jest absolwentką Wydziału Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Szczecińskim oraz studiów podyplomowych kierunku Public Relations na SWPS i kierunku International Business na Uniwersytecie Gdańskim. Przez ostatnich 16 lat jest związana z Wirtualną Polską, w której nadal pełnić będzie funkcję dyrektora marketingu b2b i sponsoringu. Jest też członkiem Rady Programowej Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.
Wirtualnemedia.pl działają od 2000 roku. Portal jest największym serwisem poświęconym telewizji, radiu, prasie, internetowi, nowym technologiom, public relations i badaniom marketingowym w Polsce. W rankingu Instytutu Monitorowania Mediów Wirtualnemedia.pl zajęły 10 miejsce, wśród najbardziej opiniotwórczych portali ostatniej dekady. Była to najwyższa lokata wśród wszystkich branżowych serwisów w Polsce.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółkę Audioteka Group. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, we wrześniu 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 20 milionów Polaków