Agencja Aplan Media wygrała przetarg organizowany przez biuro Rzecznika Praw Dziecka na kampanię społeczną dotyczącą ochrony wizerunku dzieci w sieci - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Pokonała w nim 3 konkurentów.
Przetarg Rzecznika Praw Dziecka dotyczył opracowania i realizacji ogólnopolskiej kampanii społecznej o charakterze informacyjno-edukacyjnym dotyczącej ochrony wizerunku dziecka w sieci.
Obejmował dwa etapy. Pierwszy dotyczył opracowania planu i koncepcji kreatywnej kampanii, przygotowanie brand hero oraz hasła przewodniego i identyfikacji wizualnej dla całej kampanii. Drugi etap z kolei dotyczył przygotowania informacji prasowej o starcie kampanii, opracowania infografik oraz postów, opracowania i wydruku plakatu oraz broszury, opraowania 3 scenariuszy 45 – minutowych zajęć z dziećmi, opracowania artykułów związanych z tematem ochrony dziecka w sieci oraz organizacji kampanii informacyjnej w w dziennikach elektronicznych umożliwiających promocję kampanii.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęły 4 oferty. Złożyły je firmy: Aplan Media (zaproponowała cenę 348,5 tys. zł), 38PR & Content Communications (417 tys. zł), Fabryka Komunikacji Społecznej (425,6 tys. zł) oraz Studio Kreacji (344,4 tys. zł).
RPD do współpracy wybrał Aplan Media.
Celem kampanii: edukacja i ochrona dzieci
Celem zaplanowanych przez RPD działań jest edukacja rodziców, nauczycieli i młodzieży na temat ryzyk związanych z publikowaniem wizerunków w sieci, informowanie o zapisach prawnych oraz konsekwencjach nielegalnego wykorzystania wizerunku. Kampania ma też zachęcać do przemyślanego udostępniania zdjęć i filmów w mediach społecznościowych, promować dobre praktyki związane z zarządzaniem prywatnością w sieci oraz promować zasady rozsądnego publikowania zdjęć. Z uwagi na to, że problem ochrony wizerunku dziecka w sieci to kwestia złożona i wielowymiarowa, kampania zostanie skierowana zarówno do dzieci, jak i dorosłych - rodziców, nauczycieli i dyrektorów szkół.