System mobilnych płatności PKO BP coraz popularniejszy, 32 miliony transakcji w 2017 roku
Według informacji podanych przez bank PKO BP w systemie mobilnych płatności IKO funkcjonują już ponad 2 miliony aplikacji, a w 2017 roku dokonano za pomocą tej platformy 32 miliony transakcji. W ciągu ostatniego roku IKO urosło dwukrotnie, a klienci zyskali nowych funkcje i udogodnienia.
W systemie IKO funkcjonują obecnie 2 mln aktywnych aplikacji, 145 tys. mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, w ciągu roku wykonano w IKO 32 miliony transakcji mobilnych, co oznacza dwukrotny wzrost rok do roku.
PKO BP podkreśla, że IKO jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Oceny IKO są w nich dziś średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych.
W br. aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.
Według PKO BP oprócz funkcji bankowości mobilnej i funkcji płatniczych IKO staje się też istotnym kanałem sprzedażowym. Wprowadzone w br. możliwość wnioskowania o debet w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego zostały pozytywnie przyjęta przez klientów. Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Jak zaznacza PKO BP zmienia się także sposób korzystania z aplikacji przez jej użytkowników – coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Dziś w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W br. bank zanotował też prawie 150-procentowy przyrost liczby logowań do aplikacji. Ogółem klienci wykonali za pomocą telefonów o 245 proc. transakcji więcej w porównaniu do poprzedniego roku.
W III kwartale br. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się ponad 2,4 mln klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji).
Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47 proc.) mobilnych klientów (18-proc. wzrost kwartalny). Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to istotny element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.
Dołącz do dyskusji: System mobilnych płatności PKO BP coraz popularniejszy, 32 miliony transakcji w 2017 roku