PKO BP szykuje się do przetargu mediowego
Bank PKO BP przygotowuje się do przetargu na obsługę mediową - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Ma mu w nim pomóc audytor. Bank wybrał już nową agencję reklamową do współpracy.
Obecnie za planowanie i zakup mediów do kampanii banku PKO Banku Polskiego odpowiada agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU. Współpracuje z bankiem w tym zakresie od 2021 roku. Wcześniej obsługą mediową PKO BP zajmował się Havas Media.
Pod koniec września PKO BP poinformował o wynikach audytu, który obejmował m.in. wydatki na marketing. Audytowi poddano ok. 40 proc. wydatków na szeroko rozumiane działania marketingowe, w tym na zakup reklam oraz działania sponsoringowe.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Audytorzy wskazali szczególnie na wzrost wydatków w 2019 r. i 2023 r. Wskazano także na przekazanie ok. 20 proc. budżetu w 2019 r. na jedną ze stacji telewizyjnych z oglądalnością na poziomie 0,5 proc. widowni – przy jednoczesnej rezygnacji z emitowania reklam w stacjach telewizyjnych o wysokiej oglądalności.
"Uwagę zwraca również finansowanie wydarzeń lub prywatnych firm i instytucji bez uprzedniego sporządzania adekwatnego uzasadnienia biznesowego lub wizerunkowego. Zdaniem zewnętrznych audytorów ich realizacja nosiła znamiona próby osiągnięcia określonych celów politycznych" - podkreślono. W komunikacie podano, że nieprawidłowości w obszarze marketingu stanowią podstawę do zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa – z tytułu niegospodarności w zakresie wydatków oraz braku nadzoru nad nimi.
Odnosząc się do tych informacji, zapytaliśmy biuro prasowe PKO BP o dalszą współpracę z agencją mediową Sigma Bis. Agnieszka Grodecka-Szymańska, ekspertka w jego biurze prasowym przekazała redakcji Wirtualnemedia.pl, że bank przygotowuje się do przetargu mediowego.
Wsparcie audytora, nowa agencja reklamowa
W procesie tym wesprze go audytor, którego PKO BP poszukiwał latem br. Firma ta będzie też współpracować z bankiem w zakresie bieżącej oceny wybranych kampanii prowadzonych przez dom mediowy, oraz przeprowadzi audyt po zakończeniu kampanii. Nazwy audytora wybranego przez PKO BP nie udało nam się ustalić.
Bank zakończył właśnie przetarg na kompleksową obsługę reklamową, który trwał kilka miesięcy. Biuro prasowe odmówiło podania jej nazwy do momentu podpisania z nią umową. Jest to prawdopodobnie agencja Havas Creative Warsaw.
Dotychczas obsługą reklamową PKO BP zajmowała się m.in. agencja reklamowa AWX (dawna Agencja Warszawa), ale umowa banku z nią właśnie wygasła.
Od lipca br. nowym szefem marketingu PKO BP jest Marcin Szymkowiak, który przez wiele lat związany był z mBankiem.
Dołącz do dyskusji: PKO BP szykuje się do przetargu mediowego