WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę P z kategorii Media/reklama/PR

packshot
(ang. pack 'pakować', shot 'ujęcie') zdjęcie zamieszczone w ogłoszeniu lub filmie reklamowym, na którym produkt pokazany jest w opakowaniu, w (...)
page by page
reklama prasowa zaplanowana w układzie strona po stronie (może być skonstruowana na zasadzie teasera). (studio Mak)
pagina
strona książki, maszynopisu, tekstu wpisywanego do komputera itp.; także liczba umieszczona na dole lub górze strony, oznaczająca jej kolejny numer. (...)
papier HWC
(Heavy Weight Coated) papier dwustronnie powlekany o dużej (ciężkiej) gramaturze powłoki i papieru, przeznaczony głównie do drukowania offsetowego. Symbol HWC (...)
papier i tektura typu Chromolux
wytwory papiernicze powlekane tzw. metodą odlewu, polegającą na żelatynowaniu mieszanki pigmentowo-klejowej w zetknięciu z polerowaną gorącą powierzchnią cylindra chromowanego, przy (...)
papier MWC
(Medium Weight Coated) papier drukowy dwustronnie powlekany o średniej gramaturze powłoki i papieru, stosowany do drukowania offsetowego. Symbol MWC służy (...)
papier objętościowy
(zwany również papierem piórkowym lub grubym papierem drukowym) bezdrzewny lub drzewny papier o dużej pulchności, tj. o dużej grubości przy (...)
papier samokopiujący
apier z warstwami funkcjonalnymi umożliwiającymi proces chemicznego kopiowania. Papier podłożony jest papierem zaklejonym w masie o wysokiej białości (lub barwiony) (...)
papier samoprzylepny
przeznaczony do produkcji etykiet samoprzylepnych papier odmiany bezdrzewnej, powleczony klejem samoprzylepnym i zabezpieczony przekładką antyadhezyjną, którą stanowi głównie papier silikonowy. (...)
papier SC
papier drzewny zaklejony w masie, mocno wypełniony, podatny na operację superkalandrowania. Skrót SC powstał z pierwszych liter angielskiego określenia czynności (...)
passe-partout
(fr., wym. paspartu) 1. karton tworzący obramowanie rysunku, fotografii itp. 2. stały bilet wolnego wstępu np. do kina, teatru, muzeum.
Patron mediowy/medialny
instytucja medialna mająca za zadanie sprawować opiekę nad jakimś przedsięwzięciem lub wydarzeniem, zwykle kulturalnym lub naukowym, polegającą na informowaniu o (...)
Pay Per Action
[z ang. płatność za akcję] sposób rozliczenia reklamodawcy z witryną zamieszczającą jego reklamę: wydawca witryny otrzymuje wynagrodzenie, jeśli użytkownik danej (...)
Pay Per Lead
[z ang. płatność za prowadzenie] sposób rozliczeń w kampaniach internetowych: reklamodawca płaci wydawcy witryny, która zamieszcza jego reklamę, za to, (...)
Pay Per Play
system, który polega na pobieraniu opłaty za każde indywidualne wejście internauty do serwera zawierającego płatne informacje. (studio Mak)
peak
(ang. 'szczyt') pora dnia, w której dane media mają największą ilość widzów lub słuchaczy i żądają najwyższych opłat za emisję (...)
Personalizacja
Personalizacja (podobnie jak kastomizacja) oznacza dostosowanie dowolnego elementu mieszanki marketingowej (marketing mix) - ceny, produktu, sposobu dystrybucji lub promocji - (...)
personal television
(ang. personal 'osobisty', television 'telewizja') odmiana telewizji oparta na urządzeniach typu PVR (personal video recorder), które umożliwiają, podobnie jak magnetowid, (...)
pitch
(ang. 'wystawiać na sprzedaż') prezentacja dokonywana przez agencję reklamową w celu pozyskania nowego klienta lub kolejnego zlecenia od stałego reklamodawcy. (...)
point of sale material
(POSM) (ang. point of sale 'punkt sprzedaży', material 'materiał') materiały reklamowe ulokowane w miejscu sprzedaży, takie jak: ulotki, plakaty, standy.(studio (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ