WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę F z kategorii Media/reklama/PR

Faktoid
informacja traktowana jako prawdziwa przez sam fakt jej ukazania się w mediach. Termin stosowany także w odniesieniu do niegodnej zaufania (...)
Fanzin
(ang.) amatorsko wydawana gazetka (np. muzyczna), skierowana do fanów (np. młodzieżowych zespołów muzycznych). (studio Mak)
FAQ (Frequently Asked Questions)
pol. najczęściej zadawane pytania: dokument zawierający listę najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami
Feature articles/story/ release
artykuły szerzej omawiające dane zagadnienie/temat, artykuły edukacyjne
Feature release
artykuły szerzej omawiające dane zagadnienie/temat, artykuły edukacyjne
Fee
pol. wynagrodzenie np. dla agencji
Fizjologiczny pomiar skuteczności reklam
wykorzystanie w badaniach skuteczności reklamy urządzeń technicznych umożliwiających pomiar fizjologicznych reakcji człowieka (tętno, rozszerzenie źrenic, przewodnictwo skóry, EEG, wysokość głosu) (...)
Flash mob
akcja inicjowana za pośrednictwem internetu, w której uczestniczą nieznani sobie ludzie, znający tylko godzinę i miejsce spotkania oraz zaplanowane działanie. (...)
FMCG (fast moving consumer goods)
dobra szybko rotujące lub szybkozbywalne np. artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza
Follow up
telefoniczny lub mailowy kontakt z dziennikarzem w celu potwierdzenia dostarczenia informacji prasowej lub udzielenia mu dodatkowych informacji
freeboard
(ang.) tablica reklamowa jedno- lub dwustronna, oświetlona, montowana na metalowych słupach. (studio Mak)
Freelancer
pol. wolny strzelec: profesjonalista współpracujący z wieloma zleceniodawcami, niezatrudniony w jednym miejscu np. fotograf, grafik, dziennikarz
Fullfilment
(ang. 'spełnienie obowiązku') działania związane z obsługą klientów po wykonaniu mailingu. (studio Mak)

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ