- Odejście kilku osób z redakcji oczywiście nas nie cieszy, ale życzę im jak najlepiej - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, o transferach dziennikarzy gazety do portalu XYZ: Zapytaliśmy go także, jak widzi rywalizację z nowym serwisem Grzegorza Nawackiego.
Powstaje nowy serwis XYZ, którego założycielem i redaktorem naczelnym jest Grzegorza Nawacki. Do portalu byłego naczelnego „Pulsu Biznesu” dołączyło kilka osób, które współpracowały z „PB”: Anna Bełcik, Małgorzata Grzegorczyk (została wicenaczelną serwisu), Mariusz Bartodziej, Mikołaj Śmiłowski, Bartłomiej Mayer. Za marketing i eventy XYZ odpowiada związana wiele lat z wydawcą “PB” Karolina Kowalska, za rozwój oferty płatnych treści Joanna Urbaniak, w przeszłości także w “PB”. Obie menadżerki weszły do zarządu XYZ.
Naczelny „Pulsu Biznesu” o odejściach do XYZ
Zapytaliśmy o te transfery Marcina Goralewskiego, obecnego redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). - Odejście kilku osób z redakcji oczywiście nas nie cieszy, ale życzę im jak najlepiej. To znakomici dziennikarze – nie przez przypadek pracowali przez lata w „Pulsie Biznesu". Podjęli nowe wyzwanie zawodowe. Mam nadzieję, że będą je realizowali z podobną jak u nas pasją i zaangażowaniem - mówi Goralewski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
I dodaje: „Tymczasem do nas napływa świeża krew. O kilku osobach, które wzmocniły nasz zespół, już informowaliśmy, o kolejnych poinformujemy niebawem. Jesteśmy największą redakcją biznesową w kraju i chcemy, by tak pozostało.”
Czytaj także: Z PTWP do XYZ
Jak podawaliśmy, Magdalena Głowacka, Łukasz Rawa, Marcin Dobrowolski, Gabriel Chrostowski, Kamila Wajszczuk, Stanisław Borawski i Jacek Perzyński to kolejni dziennikarze, którzy dołączyli ostatnio do redakcji „Pulsu Biznesu”. Zmiany personalne zaszły także w dziale marketingu wydawcy dziennika, któremu szefuje teraz Anna Więckowska.
„Na rynku znajdzie się miejsce”
Grzegorz Nawacki zapowiadał w kontekście nowego serwisu: „Nasze pogłębione teksty i analizy pozwolą Czytelnikom zrozumieć, co się wydarzyło i odkryć niewiadome. Opisywać będziemy tylko to, co się liczy, dzięki temu pomożemy zrozumieć, w którym kierunku zmierza świat. A każdą historię opowiemy do końca.”
Marcin Goralewski komentując powstanie portalu XYZ mówi: „Im więcej jakościowych portali, publikujących wartościowe artykuły, działających w modelu subskrypcyjnym, a nie szukających zasięgów wstrząsającymi tytułami i zdjęciami, tym lepiej - także dla „Pulsu Biznesu". Wierzę, że na rynku zawsze znajdzie się miejsce na jakościowe, wiarygodne media”.