Internet 2019-11-18
3

vod.pl przed Netflixem, Player.pl przyciąga najbardziej, mocno w górę HBO GO (TOP serwisów VoD)

Wśród serwisów VoD liderem zasięgowym jest bez zmian vod.pl, na drugie miejsce awansował Netflix, natomiast najwięcej odsłon wykonano na Player.pl. Duży wzrost odwiedzalności osiągnął HBOGO.pl, a spore spadki - Chili i NCplusgo.

W październiku na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 3,36 mln realnych użytkowników (czyli 11,96 proc. wszystkich polskich internautów) wykonało 15,02 mln odsłon - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się Netflix z 3,06 mln polskich odwiedzających i 37,05 mln odsłon. To zdecydowanie najpopularniejszy z całkowicie płatnych platform VoD. Sekcja Premium na CDA.pl miała 2,49 mln użytkowników i 23,12 mln odsłon, HBOGO.pl - 1,6 mln użytkowników i 16,35 mln odsłon, Chili.com - 341,6 tys. odwiedzających i 909,9 tys. odsłon, a NCplusgo.pl (dostępne tylko dla abonentów Platformy Canal+) - 307,4 tys. użytkowników i 7,64 mln odsłon.

Z tych serwisów tylko CDA, notowane od maja br. na warszawskiej giełdzie, podaje, ile ma subskrybentów. Na koniec września z sekcji Premium serwisu korzystało 201,4 tys. użytkowników, a sprzedaż tej oferty zapewniła 93 proc. przychodów platformy.

Z kolei wśród platform nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem jest Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska), w którym w zeszłym miesiącu 2,85 mln internautów wykonało 55,54 mln odsłon. Natomiast sekcja VoD na TVP.pl zanotowała 2,51 mln użytkowników i 39,44 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,69 mln odwiedzających i 27,85 mln odsłon.

Na Player.pl użytkownik wykonał średnio 19,5 odsłon. Na kolejnych miejscach pod tym względem są Ipla.tv (16,5), sekcja VoD na TVP.pl (15,7), Netflix (12,1) i HBOGO (10,2).

Sekcja Wideo portalu WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała 2,15 mln odwiedzających i 9,61 mln odsłon. Należący do tego samego wydawcy WP Pilot (gdzie można korzystać ze streamingu kilkudziesięciu stacji telewizyjnych) jest klasyfikowany w badaniu Gemius/PBI w innej kategorii.

W porównaniu z wrześniem vod.pl zanotowało spadek liczby użytkowników o 78,5 (2,3 proc.) i wzrost liczby odsłon o 1,07 mln (7,7 proc.). Netflix zyskał 147,8 tys. odwiedzających (5,1 proc.), tracąc 3,51 mln odsłon (8,6 proc.), natomiast Player.pl przy spadku liczby użytkowników o 131,9 tys. (4,4 proc.) zyskał 12,29 mln odsłon (28,4 proc.).

Sekcja VoD na TVP.pl straciła 312,2 tys. użytkowników (11 proc.), a Premium na CDA.pl - 59,5 tys. (2,3 proc.). W obu serwisach zwiększyła się liczba odsłon: na VoD TVP.pl o 4,01 mln (11,3 proc.), a na Premium CDA.pl o 5,67 mln (32,5 proc.).

HBOGO.pl osiągnęło wzrost o 615,1 tys. odwiedzających i 2,77 mln odsłon (czyli odpowiednio 62,6 i 20,4 proc.), a Wideo na WP.pl - 140,4 tys. użytkowników i 947,2 tys. odsłon (7 i 10,9 proc.).

Natomiast Chili.com straciło 419,2 tys. użytkowników i 1,32 mln odsłon (55,1 i 59,1 proc.), a NCplusgo.pl - 15,7 tys. użytkowników i 772,9 tys. odsłon (4,9 i 9,2 proc.).

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas