Wśród serwisów VoD liderem zasięgowym jest bez zmian vod.pl, na drugie miejsce awansował Netflix, natomiast najwięcej odsłon wykonano na Player.pl. Duży wzrost odwiedzalności osiągnął HBOGO.pl, a spore spadki - Chili i NCplusgo.
W październiku na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 3,36 mln realnych użytkowników (czyli 11,96 proc. wszystkich polskich internautów) wykonało 15,02 mln odsłon - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Internet
|
WP.pl wyprzedziła Onet, Interia przez OLX.pl. WhatsApp mocno w górę (Gemius/PBI z października)
|
Na drugim miejscu znalazł się Netflix z 3,06 mln polskich odwiedzających i 37,05 mln odsłon. To zdecydowanie najpopularniejszy z całkowicie płatnych platform VoD. Sekcja Premium na CDA.pl miała 2,49 mln użytkowników i 23,12 mln odsłon, HBOGO.pl - 1,6 mln użytkowników i 16,35 mln odsłon, Chili.com - 341,6 tys. odwiedzających i 909,9 tys. odsłon, a NCplusgo.pl (dostępne tylko dla abonentów Platformy Canal+) - 307,4 tys. użytkowników i 7,64 mln odsłon.
Z tych serwisów tylko CDA, notowane od maja br. na warszawskiej giełdzie, podaje, ile ma subskrybentów. Na koniec września z sekcji Premium serwisu korzystało 201,4 tys. użytkowników, a sprzedaż tej oferty zapewniła 93 proc. przychodów platformy.
Z kolei wśród platform nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem jest Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska), w którym w zeszłym miesiącu 2,85 mln internautów wykonało 55,54 mln odsłon. Natomiast sekcja VoD na TVP.pl zanotowała 2,51 mln użytkowników i 39,44 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,69 mln odwiedzających i 27,85 mln odsłon.
Na Player.pl użytkownik wykonał średnio 19,5 odsłon. Na kolejnych miejscach pod tym względem są Ipla.tv (16,5), sekcja VoD na TVP.pl (15,7), Netflix (12,1) i HBOGO (10,2).
Sekcja Wideo portalu WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała 2,15 mln odwiedzających i 9,61 mln odsłon. Należący do tego samego wydawcy WP Pilot (gdzie można korzystać ze streamingu kilkudziesięciu stacji telewizyjnych) jest klasyfikowany w badaniu Gemius/PBI w innej kategorii.
W porównaniu z wrześniem vod.pl zanotowało spadek liczby użytkowników o 78,5 (2,3 proc.) i wzrost liczby odsłon o 1,07 mln (7,7 proc.). Netflix zyskał 147,8 tys. odwiedzających (5,1 proc.), tracąc 3,51 mln odsłon (8,6 proc.), natomiast Player.pl przy spadku liczby użytkowników o 131,9 tys. (4,4 proc.) zyskał 12,29 mln odsłon (28,4 proc.).
Sekcja VoD na TVP.pl straciła 312,2 tys. użytkowników (11 proc.), a Premium na CDA.pl - 59,5 tys. (2,3 proc.). W obu serwisach zwiększyła się liczba odsłon: na VoD TVP.pl o 4,01 mln (11,3 proc.), a na Premium CDA.pl o 5,67 mln (32,5 proc.).
HBOGO.pl osiągnęło wzrost o 615,1 tys. odwiedzających i 2,77 mln odsłon (czyli odpowiednio 62,6 i 20,4 proc.), a Wideo na WP.pl - 140,4 tys. użytkowników i 947,2 tys. odsłon (7 i 10,9 proc.).
Natomiast Chili.com straciło 419,2 tys. użytkowników i 1,32 mln odsłon (55,1 i 59,1 proc.), a NCplusgo.pl - 15,7 tys. użytkowników i 772,9 tys. odsłon (4,9 i 9,2 proc.).