Wśród portali internetowych stacji informacyjnych liderem zasięgowym jest TVN24.pl. Witryna Polsat News notuje wyższą odwiedzalność niż portal TVP Info, natomiast w serwisie TV Republika każdy użytkownik spędził średnio ponad półtorej godziny.
Portale internetowe TVN24 i Polsat News odwiedza po mniej więcej jedna piąta wszystkich polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku pierwsza z tych witryn przyciągnęła 6,24 mln użytkowników, co dało 21,03 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 23 minuty i 18 sekund.
Natomiast witrynę Polsat News odwiedziło 5,66 mln internautów (co przełożyło się na 19,08 proc. zasięgu), spędzając średnio 7 minut i 18 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Onet liderem w informacjach i publicystyce, Polsat News przed Gazeta.pl
W rankingu są dwie witryny Telewizji Polskiej, z których zdecydowanie wyższe wyniki notuje portal TVP Info. Na przełomie grudnia ub.r. i stycznia br., zaraz po zmianie władz TVP, zamknięto go na kilka tygodni, po czym uruchomiono z nowym zespołem redakcyjnym i bez dużej części poprzednich treści, które uznano za propagandowe. W sierpniu serwis odwiedziło 3,34 mln internautów (11,26 proc.), spędzając średnio po 4 minuty i 36 sekund.
Natomiast część informacyjno-publicystyczna portalu TVP.pl (bez treści regionalnych i o pogodzie) zanotowała 1,8 mln użytkowników, 6,05 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania. Jak już informowaliśmy, w styczniu z witryny usunięto sporą część tekstów z działającej przez kilka lat sekcji Tygodnik TVP.
Półtorej godziny na portalu TVP Republika
Od zmian w Telewizji Polskiej wielokrotnie wyższą oglądalność niż wcześniej notuje Telewizja Republika. Kolejne wzrosty osiągnęła po tym, jak w połowie lipca zaczęła emisję na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu 2024 roku średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 192 028 widzów, a udział w rynku oglądalności - 3,92 proc. (wobec 0,08 proc. rok wcześniej). Stacja zajęła pod tym względem drugie miejsce wśród kanałów informacyjnych, za TVN24.
CZYTAJ TEŻ: W TV Republika były korespondent TVP i udziałowiec telewizji narodowców
Dodatkowo na YouTubie stację ogląda na żywo nawet 20-30 tys. internautów równocześnie (w pierwszej połowie sierpnia uruchomiono stream drugiej stacji, o profilu ogólnym), zaś jej kanał ma 1,2 mln subskrybentów.
Natomiast portal internetowy TV Republika w sierpniu przyciągnął 1,08 mln użytkowników, czyli 3,64 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w nim przeciętnie godzinę, 35 minut i 6 sekund. Na początku roku wyniki serwisu były jeszcze wyższe: w styczniu zanotował 1,97 mln użytkowników oraz godzinę, 29 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania, a w lutym - 1,23 mln odwiedzających oraz godzinę, 39 minut i 15 sekund średniego czasu. Na przełomie lipca i sierpnia serwis zmienił layout i szatę graficzną.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu