Należąca do Agory spółka reklamy zewnętrznej AMS i firma Ströer Polska zawarły ugodę z warszawskim ratuszem. Będą odpowiadać za budowę i eksploatację, m.in. sprzedaż powierzchni reklamowych, na wiatach przystankowych w stolicy do listopada 2025 roku.
W komunikacie giełdowym Agory podano, że umowa dotycząca budowy i eksploatacji wiat przystankowych w Warszawie przez AMS i Ströer Polska w zeszły poniedziałek została aneksowana do 15 listopada 2025 roku.
Aneks podpisano na podstawie ugody z miastem Warszawa zawartej w ramach postępowania prowadzonego przez przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
O zawarciu aneksu do umowy Agora informowała już w kwietniu 2024 r. Wtedy była mowa o przedłużeniu współpracy do 10 czerwca przyszłego roku.
CZYTAJ TEŻ: Droższe reklamy od AMS. Skutek uchwał krajobrazowych
W ramach współpracy AMS i Ströer odpowiadają za budowę i utrzymanie wiat przystankowych w Warszawie, a w zamian mogą sprzedawać dostępne na nich powierzchnie reklamowe. Obie spółki współpracują w tym zakresie z warszawskim ratuszem od ponad dekady.
Dla grupy Agora kontrakt AMS z warszawskim ratuszem jest na tyle istotny finansowo, że o kolejnych aneksach informuje w komunikatach dla inwestorów.
Jesienią 2013 roku AMS w konsorcjum ze Ströer Polska (ta druga spółka szybko się z niego wycofała) podpisała z Urzędem m.st. Warszawy umowę na wymianę i eksploatację 1580 wiat przystankowych w stolicy. Firma w zamian za wymianę tych wiat w ciągu trzech lat zyskała możliwość sprzedaży ich oferty reklamowej przez prawie 9 lat. Pierwsze nowe wiaty oddano do użytku jesienią 2014 roku.
AMS w podobnym zakresie współpracuje z władzami kilku innych miast, m.in. Wrocławia, Katowic, Łodzi i Tychów. Z kolei Ströer Polska od lat zarządza nośnikami reklamowymi na stacjach stołecznego, latem ub.r. umowę przedłużono o trzy lata.