Po zmianach w Medipanelu wśród stron głównych serwisów wielotematycznych liderem jest WP.pl, która ma więcej użytkowników i przyciąga ich na dłużej niż analogiczna witryna Onetu. Natomiast na Interii stronę główną odwiedziło prawie dwa razy więcej użytkowników niż na Gazeta.pl.
Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie wpływa już na wyniki odwiedzalności. - Narastająca dominacja globalnych platform korzystających z treści krajowych wydawców bez dzielenia się z nimi przychodami powoduje, że wydawcy starają się wydłużyć ścieżkę użytkownika trafiającego na ich strony z takich platform, prezentując treści z całego swojego portfolio - tłumaczyła w komunikacie realizująca to badanie firma Gemius.
W praktyce wygląda to tak, że Internauta po kliknięciu w link do tekstu na profilu danego portalu na Facebooku, Instagramie, czy platformie X nie jest przekierowywany od razu do artykułu, tylko na stronę główną, gdzie musi kliknąć jeszcze raz, żeby przejść do tekstu. - Takie praktyki autopromocyjne wpływają jednak na wyniki badania Mediapanel powodując istotne zawyżenie wyników niektórych serwisów. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem, które ma oszacować i wyeliminować ten wpływ - zapowiadał Gemius.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W związku ze zmianami od kwietnia do czerwca nie podawano wyników odwiedzalności domen ani serwisów z poszczególnych kategorii tematycznych, także stron głównych.
Strona główna WP przed Onetem
W lipcu 2024 roku w rankingu stron głównych liderem jest WP.pl (Grupa Wirtualna Polska). Odwiedziło ją 6,63 mln użytkowników, czyli 22,34 proc. wszystkich internautów w Polsce, a każdy spędził średnio godzinę, 11 minut i 7 sekund. Analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 6,05 mln odwiedzających (co dało 20,39 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 4 minuty i 47 sekund.
Strony główne WP i Onet od lat walczą o miano lidera zasięgowego. W styczniu br., gdy ostatni raz podawaliśmy wynik stron głównych przed zmianami w Mediapanelu, na czele była witryna Onetu z 8,63 mln użytkowników przed stroną WP.pl (8,17 mln). Za to we wrześniu ub.r. górą była witryna WP (8,12 mln odwiedzających, wobec 7,69 mln u konkurentki) notowała ona zwykle o kilka-kilkanaście minut dłuższy średni czas korzystania od strony głównej Onetu.
CZYTAJ TEŻ: W sporcie WP dalej przed Onetem. Najdłużej w serwisie TVP Sport
Na kilkadziesiąt minut internautów przyciągnęły w lipcu br. strony główne Interii (Grupa Interia-Polsat) i Gazeta.pl (Agora). Ta pierwsza zanotowała 5,05 mln użytkowników, 17,01 proc. zasięgu oraz 35 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś druga - 2,57 mln odwiedzających, 26 minut i 32 sekundy spędzonych średnio przez każdego oraz 8,68 proc. zasięgu.
Stronę główną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 1,38 mln internautów (4,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 6 minut i 31 sekund, a analogiczną witrynę na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,14 mln użytkowników (3,83 proc. zasięgu), średnio po 10 minut i 32 sekundy.
Pozostałe strony głównie nie przekroczyły poziomu 0,5 mln odwiedzających i siedmiu minut przeciętnego czasu korzystania. Na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) taka witryna zanotowała 472,1 tys. użytkowników, 1,59 proc. zasięgu oraz 6 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania, na naTemat.pl - 430,3 tys. internautów, 3 minuty i 4 sekundy spędzone przeciętnie przez każdego oraz 1,45 proc. zasięgu, a na portalu Radia ZET (Agora) - 364,5 tys. użytkowników, 1,23 proc. zasięgu oraz minutę i 5 sekund średniego czasu.
Natomiast strona główna Wprost.pl (PMPG Polskie Media) przyciągnęła 192,9 tys. internautów (0,65 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 23 sekundy.