Wśród serwisów z informacjami i publicystyką na czele jest Onet, wyprzedając WP.pl. RMF24.pl ma więcej użytkowników niż część informacyjno-publicystyczna TVN24.pl, zaś portal Polsat News jest nad analogiczną sekcją Gazeta.pl.
Onet (Ringier Axel Springer Polska) i WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) od lat rywalizują o miano lidera w kategorii informacji i publicystyki ogólnej, która nie obejmuje treści regionalnych i o pogodzie. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku Onet zanotował w niej 20,23 mln użytkowników, 33 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 34,46 proc. zasięgu, zaś WP.pl - 9,85 mln odwiedzających, 30 minut i 21 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 33,17 proc. zasięgu.
CZYTAJ TEŻ: Strony główne po zmianach w Mediapanelu. WP wyprzedziła Onet
Trzecią pozycję zajęła Interia (Grupa Interia-Polsat), której część informacyjno-publicystyczna przyciągnęła w lipcu 7,59 mln internautów (co dało 25,55 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 22 minuty i 18 sekund.
Z mediów pozainternetowych najwyżej w rankingu jest radio RMF24, którego portal odwiedziło 7,32 mln internautów (24,64 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 42 sekundy. Portal Radia ZET w kategorii informacji i publicystyki miał ponad 2 miliony odwiedzających mniej: zanotował 5,2 mln użytkowników, 17,5 proc. zasięgu oraz minutę i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W zestawieniu są też witryny dwóch telewizyjnych stacji informacyjnych. Część TVN24 z informacjami i publicystyką przyciągnęła 6,24 mln internautów (21,03 proc. zasięgu), każdego średnio na 23 minuty i 18 sekund. Portal Polsat News odwiedziło zaś 5,66 mln 5,66 mln użytkowników (19,08 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 31 sekund.
Poza czołową trójką w rankingu znalazły się części informacyjno-publicystyczne dwóch innych portali horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taka sekcja zanotowała 6 mln użytkowników, 20,21 proc. zasięgu oraz 16 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 5,44 mln odwiedzających, 18,31 proc. zasięgu oraz 12 minut i 49 sekund średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei portal Goniec.pl (Iberion) przyciągnął 4,65 mln internautów (15,67 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 13 sekund.
Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności. Przez kilka wcześniejszych miesięcy nie publikowano wyników platform z poszczególnych kategorii tematycznych, dlatego nie opisujemy zmian danych witryn społecznościowych miesiąc do miesiąca.