To pierwsza taka kampania społeczna - z okazji Dnia Widoczności Lesbijek, przypadającego na 26 kwietnia, w jednym spocie wzięło udział 12 lesbijek, które odpowiedziały na jedno i to samo pytanie: "Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?". Wśród bohaterek spotu Kampanii Przeciw Homofobii znalazły się m.in. aktorka Greta Burzyńska znana z serialu "Na Wspólnej", pisarka Sylwia Chutnik i dziennikarka Marta Ciastoch.
W wideo KPH zobaczymy zarówno dziewczyny urodzone w latach 70. jak i 80. czy 90, bizneswoman, jak i tatuatorkę, mamę, jak i singielkę, pracowniczkę IT, jak i aktorkę.
KPH celebruje Dzień Widoczności Lesbijek
Marta Kondej znana jako Praktyczna Pani radzi, żeby odwalić się od siebie, a fotografka Agata Kubis poleca szybkie wyoutowanie i chodzenie na randki. Ola Kaź trzymając na rękach trzymiesięczną córeczkę Jagnę, zapewnia młodszą siebie, że w przyszłości będzie czyjąś największą miłością i zostanie najukochańszą mamą, a aktorka Greta Burzyńska sugeruje, żeby nie bać się być sobą i odkrywać tego, kim się jest.
W spocie wystąpiły również dziennikarka Marta Ciastoch, modelka Coco, pracowniczka IT Kacha Żukowska, współprowadząca kanał YT i konto na IG @les.be.together, fotografka Karolina Jackowska, tatuatorka Karolina Skrzyniarz, drag queen Roma Riots i pisarka Sylwia Chutnik.
Zobacz: Kampania Przeciw Homofobii z kampanią #JestemPrzeciwTransfobii
Spot można oglądać w mediach społecznościowych, na kanałach KPH na Instagramie, Facebooku, YouTube.
- Do udziału w spocie “Co dziś powiedziałabyś młodszej sobie?” zaprosiłyśmy 12 lesbijek – silnych, pewnych siebie, spełnionych. Chciałyśmy, żeby swoimi wypowiedziami wzmocniły te dziewczyny i kobiety, które dalej chowają się w szafie – podzieliły się swoją siłą i dodały odwagi innym lesbijkom, żeby żyły w zgodzie ze sobą – mówi Cecylia Jakubczak z KPH.
Zobacz: Zalando, MISBHV i KPH ze wspólną kampanią o sytuacji osób LGBT+ w Polsce
Obchodzony 26 kwietnia Dzień Widoczności Lesbijek jest elementem Tygodnia Widoczności Lesbijek, który w 2022 roku obejmuje dni od 25 kwietnia do 1 maja. Dlatego KPH zachęca wszystkie lesbijki, aby na 7 dni przejęły media społecznościowe.