SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zalando: większe przychody i zysk, rośnie liczba klientów

Rok 2016 platforma sprzedażowa Zalando zamknęła wzrostem przychodów o 23 procent przy wzroście marży EBIT na poziomie 5,9  proc. Liczba klientów wzrosła o 11 proc. osiągając ponad 20 milionów.

Przychody Zalando w ub.r. wzrosły o 23 proc. i osiągnęły poziom ponad 3,6 mld euro (2015 r.: 2,9 mld euro). Skorygowana marża EBIT wzrosła o 5,9 proc., co odpowiada skorygowanej marży EBIT w wysokości 216,3 mln euro (2015: 107,5 mln euro).

Zalando przewiduje osiągnięcie w br. skorygowanej marży EBIT w zakresie 5,0 – 6,0 proc.

- Dynamiczny wzrost wymaga nieustannych inwestycji. Jesteśmy dumni z osiągnięcia znaczących postępów w rozwijaniu naszej działalność - ocenił w komunikacie wyniki spółki Rubin Ritter, członek Zarządu Zalando. – Rozwijając technologię i system operacyjny w celu przekształcenia branży modowej w Europie będziemy nadal inwestować w wyjątkową i bezbłędną obsługę klienta, a także korzystniejszą ofertę dla dostawców. Wszystko po to, aby utrzymać przewagę na rynku. Zamierzamy jednocześnie poszerzyć nasz zespół, tworząc w tym roku ponad 2 tys. nowych miejsc pracy .

W ub.r. prawie 20 mln klientów (wzrost o 11 proc.) zrobiło zakupy na platformie Zalando korzystając coraz częściej z urządzeń mobilnych. Firma podkreśla, że klienci mogli skorzystać z bogatszego asortymentu oraz lepszej oferty usług dostawy i zwrotu. Platforma Zalando stała się popularnym miejscem zakupów modowych dla konsumentów i rosnącej liczby partnerów biznesowych. Zalando twierdzi, że umożliwia partnerom dostosowanie skali prowadzonej działalności dzięki usługom sprzedaży hurtowej, programowi partnerskiemu oraz rozwiązaniom cyfrowym, jak np. Zalando Media Solutions.

Liczba pracowników zespołu technologicznego Zalando wzrosła z 1 tys. w roku 2015 do ponad 1600 na koniec ub.r. Ogólnoeuropejska sieć logistyczna zostanie poszerzona do 20 –30 tys. m² powierzchni magazynowych we Francji i Szwecji, a także o centrum logistyczne o powierzchni 130 tys. m² w Polsce.

W komunikacie Zalando zapowiada, że zamierza utrzymać silną pozycję na rynku sprzedaży odzieży online w br. zwiększając przychody o 20–25 proc.

Dołącz do dyskusji: Zalando: większe przychody i zysk, rośnie liczba klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DD
Wszystko fajnie, tylko Fedex, który dowozi zamówienia to jakaś katastrofa, przynajmniej we Wro..
0 0
odpowiedź