UOKiK: klient ma 10 dni na zwrot produktu kupionego w e-sklepie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreślił, że kupujący towar w sklepie internetowym ma 10 dni od daty zakupu na zwrócenie go bez podania przyczyny. Po interwencji Urzędu odpowiednio zmieniony został regulamin serwisu e-szlugi.pl.
Regulaminem serwisu e-szlugi.pl, oferującego elektroniczne papierosy i akcesoria do nich, zajęła się Delegatura UOKiK-u w Lublinie. Dokument zawierał zapis stanowiący, że „zwracany towar musi być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania, oraz musi posiadać oryginalne, nie zniszczone opakowanie”, oraz nakazywał konsumentom dołączenie do zwracanego towaru oryginału dowodu sprzedaży.
Tymczasem zgodnie z prawem zakupiony w internecie produkt można użytkować w ramach tzw. zwykłego zarządu (sprawdzić, czy jest zgodny z zapewnieniami sprzedającego, złożyć go, uruchomić), a w ciągu 10 dni od zakupu zwrócić bez podania przyczyny i bez oryginalnego dowodu sprzedaży, tylko np. z kopią paragonu.
>>> ZłoteWyprzedaże.pl zmieniają regulamin po decyzji UOKiK-u
Na wniosek UOKiK-u w regulaminie e-szlugi.pl zmieniono zakwestionowane zapisy. W związku z tym Urząd nie nałożył na sklep kary finansowej. Decyzja jest prawomocna.
Dołącz do dyskusji: UOKiK: klient ma 10 dni na zwrot produktu kupionego w e-sklepie