UOKiK karze UPC i Multimedia. 590 tys. zł za opóźnienia
UOKiK ocenił, że operatorzy kablowi UPC Polska i Multimedia Polska zbyt późno poinformowali abonentów o wycofaniu kilku programów telewizyjnych ze swoich ofert. UPC dostało 380 tys. zł kary, a Multimedia - 208 tys. zł.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów badał postępowanie UPC Polska i Multimedia Polska od grudnia ub.r., kiedy otrzymał skargę od konsumenta na tę pierwszą firmę oraz zawiadomienie od przedsiębiorcy dotyczące tej drugiej. Prezes urzędu ustaliła, że obaj operatorzy poinformowali swoich abonentów o usunięciu kilku programów telewizyjnych z oferty później niż - jak nakazuje prawo - z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. Przy czym klienci UPC taką informację dostali dopiero po wprowadzeniu tych zmian.
Prezes UOKiK uznała, że firmy naruszyły zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nie kary finansowe. UPC Polska ma zapłacić 379 658 zł, a Multimedia Polska - 208 254 zł. Przy czym decyzja nie jest prawomocna: Multimedia Polska odwołała się już do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość. UOKiK podkreśla, że kary są stosunkowo niewysokie, bo obaj operatorzy zaprzestali stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałali z urzędem podczas postępowania wyjaśniającego.
Przypomnijmy, że półtora miesiąca temu UOKiK za podobne niedopełnienie obowiązku informacyjnego ukarał sieć Vectra prawie 490 tys. zł (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: UOKiK karze UPC i Multimedia. 590 tys. zł za opóźnienia