Telekomunikacja Polska straciła 30 tys. klientów
Z usług neostrady TP SA zrezygnowało przez ostatni miesiąc 30 tys. klientów.
Z usługi szerokopasmowego dostępu do internetu Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) - neostrada tp zrezygnowało od 15 stycznia do 14 lutego 30 tysięcy osób. W tym samym czasie TP SA pozyskała 60 tys. nowych klientów neostrady, poinformował agencję ISB Jacek Kalinowski, rzecznik grupy TP.
Od 15 stycznia przez miesiąc można było bez żadnych konsekwencji zrezygnować z usługi internetowej Telekomunikacji Polskiej w związku ze zmianą regulaminu świadczenia tej usługi. Zgodnie z decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), od 15 lutego neostrada może być oferowana również osobno, czyli bez usług głosowych, a nie - jak dotychczas - wyłącznie opłacając jednocześnie abonament w wysokości przynajmniej 50 zł.
"Z okazji zmiany regulaminu od 15 stycznia do 14 lutego zrezygnowało łącznie ponad 30 tys. klientów. W tym czasie pozyskaliśmy 60 tys. nowych klientów" - powiedział Kalinowski.
Dodał, że z tej liczby do tej pory 7,6 tys. osób podpisało umowy na świadczenie usługi szerokopasmowego internetu na linii telefonicznej TP SA (tzw. bitstream access - BSA) u konkurentów Telekomunikacji Polskiej, czyli w Netii i GTS Energis. Z tego 7 tys. w Netii, a 600 osób w GTS Energis.
Rzeczniczka Netii Jolanta Ciesielska powiedziała w czwartek agencji ISB, że Netia zebrała 46 tys. zamówień na BSA od abonentów TP SA.
"Ponad 20 tys. podpisanych zamówień do nas wróciło. Z pozostałych 26 tys. część mogła zrezygnować" - powiedziała Ciesielska.
Dodała, że nie jest jasne, czy u wszystkich klientów, którzy zamówili usługę, jest techniczna możliwość jej świadczenia.
Urszula Stankiewicz, rzeczniczka GTS Energis, powiedziała w czwartek ISB, że operator ma obecnie 2.200 zamówień na szerokopasmowy internet od abonentów TP SA, z tego podpisano dotychczas zaledwie 200 umów.
Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska straciła 30 tys. klientów