SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tanieją reklamy w TVP. Najdroższe „M jak miłość” i „Wiadomości”

W cenniku TVP na marzec br. reklamy przy niektórych programach na antenach TVP1 i TVP2 są tańsze niż rok temu nawet o kilkadziesiąt procent. Najdroższe są reklamy przy „Wiadomościach” i serialach „M jak miłość” oraz „Ranczo”.

Za spot przy głównym wydaniu „Wiadomości” (ceny netto reklam 30-sekundowych, bez rabatów) najwięcej trzeba zapłacić przy jego niedzielnej emisji. Reklama kosztuje wtedy 53,9 tys. zł. To 39 proc. mniej niż w marcu ub.r. W dni powszednie emisja spotu przy „Wiadomościach” kosztuje, w zależności od dnia, od 14,2 tys. zł do 15,9 tys. zł.

Reklama przy serwisie sportowym kosztuje w niedziele 47,4 tys. zł (w ub.r. 80,6 tys. zł), a w dni powszednie - od 14,2 tys. zł do 38,2 tys. zł. Za spot przy prognozie pogody trzeba z kolei zapłacić: 45,4 tys. zł w niedziele (36,7 proc. mniej niż rok temu), a w dni powszednie - od 12,3 tys. zł do 29,5 tys. zł.

Cena spotu przy nadawanym w czwartki serialu „Ojciec Mateusz” wynosi od 23,6 do 25,5 tys. zł, a przy nowej produkcji - „Strażacy”, która emitowana będzie w sobotnie wieczory - od 14,5 tys. zł do 21,8 tys. zł.

Wśród seriali pokazywanych w TVP1 najdroższy reklamowo będzie niedzielny serial „Ranczo”, którego nowe odcinki będą pokazywane od 8 marca br. Reklama przy nim kosztuje w tym roku od 33,1 tys. zł do 46,4 tys. zł (w ub.r. ceny mieściły się w przedziale od 29,5 tys. zł do 48,2 tys. zł).

TVP1 będzie w marcu br. transmitować relacje ze skoków narciarskich oraz mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów. Spoty przy skokach będą kosztować od 13,6 tys.zł do 37,6 tys. zł (w ub.r. najdroższy spot przy tych transmisjach kosztował 42,2 tys. zł). Reklamodawcy, którzy chcą się pojawić przy Lidze Mistrzów, zapłacą za spot od 21,7 do 27,6 tys. zł.

W TVP2 tradycyjnie już najdroższe są reklamy przy serialu „M jak miłość”. Trzeba za nie zapłacić od 49,7 tys. zł do 53,9  tys. zł. To znacznie taniej niż rok temu - wtedy kosztowały od 84,8 do 85,2 tys. zł.

Ceny spotów przy innych serialach są znacznie niższe. Przy „Barwach szczęścia” kosztują od 20,4 do 41,1 tys. zł, przy „Na dobre i na złe” - od 28,9 do 41 tys. zł, przy „O mnie się nie martw” - od 15,4 do 15,8 tys. zł, a przy „Rodzinka.pl” - od 18,1 do 23,2 tys.zł.

W TVP2 w porównaniu z marcem ub.r. mniej kosztują także reklamy przy programach publicystycznych. Reklama przy „Expressie Reporterów” kosztuje 30,7 tys. zł (20 proc. mniej niż rok temu), a przy „Tomasz Lis na żywo” - 19,8 tys. zł (47,6 proc. mniej).

Od lutego br. biuro reklamy TVP udziela dodatkowych rabatów za zakupy czasu reklamowego z cennika: od 5 proc. (gdy wydatki reklamowe z cennika stanowią 50-60 proc. całych wydatków na antenach TVP) do 30 proc. (za zakup 100 proc. reklam z cennika).

Biuro reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego we wtorek. W środę o godz. 18 z kolei upływa termin składania zamówień na pakiety KZP.

Dzień wcześniej sprzedaż czasu reklamowego na marzec rozpoczęło TVN Media (przeczytaj więcej o cenniku TVN).

Dołącz do dyskusji: Tanieją reklamy w TVP. Najdroższe „M jak miłość” i „Wiadomości”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
TVN i TVP urealniły ceny reklam. Wciąż udzielają sporych rabatów, ale ceny są już zbliżone do rzeczywistych. Więc na wszelkiego typu podsumowaniach ile dany program zarobił z reklam będą to w miarą prawdziwe liczby. Na drugim biegunie jest Polsat gdzie cennikowe ceny reklam są bardzo wysokie. I przez to we wszelkiego tych podsumowaniach to na papierze jego programy będą najlepiej zarabiające.
odpowiedź
User
Czarek Kat
W końcu cenniki zaczynają się zbliżać do rzeczywistości. Stan dotychczasowy gdzie rzeczywiste koszty sprzedaży wynosiły 10-15% cennikowych nie był normalny
odpowiedź