Starbucks najbardziej zaangażowaną społecznie marką
Starbucks została uznana za najbardziej zaangażowaną społeczniemarkę na świecie.
W rankingu opracowanym przez analityk Charlene Li z firmyAltimeter Group pod uwagę wzięto 100 czołowych globalnych marek napodstawie poziomu ich zaangażowania w korzystanie z ponad 10kanałów społecznych mediów (m.in. Twitter, Facebook, YouTube,blogi, wiki, fora dyskusyjne).
Celem było pokazanie wymiernej współzależności pomiędzy wyższympoziomem zaangażowania społecznego a lepszymi wynikami finansowymi.Okazało się, że firmy, które angażują się w społeczne media, notująwyraźnie wyższe przychody i zyski.
Największa na świecie sieć kawiarni zdobyła 127 punktów iwyprzedziła kolejno marki Dell (123), eBay (115), Google (105),Microsoft (103), Thomson-Reuters (101), Nike (100), Amazon (88),SAP (86) oraz Yahoo i Intel (po 85).
Z kolei najgorzej ocenione zostały marki AIG i Allianz (po 1),Wrigley (3), AXA, Hennessy i Mercedes-Benz (po 4), Danone iDuracell (po 5) oraz Citi, Goldman Sachs i Kellogg's (po 6).
Dołącz do dyskusji: Starbucks najbardziej zaangażowaną społecznie marką