Snapchat z rosnącym przychodem i stratą. Serwis ma 218 mln użytkowników
Snap, właściciel aplikacji Snapchat, zaprezentował swoje wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2019 rok. Z jednej strony firma chwali się rosnącym przychodem, ale z drugiej zwiększyła się jej strata, co nie spodobało się inwestorom. Stale rośnie natomiast liczba użytkowników serwisu.
W IV kwartale 2019 roku przychód spółki Snap, właściciela aplikacji Snapchat, wyniósł 560,9 mln USD, co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. Większość przychodu (382 mln USD) firma wypracowała na rynku amerykańskim, 91,9 mln USD pochodziło z Europy, zaś reszta świata przyniosła spółce 87 mln USD przychodu.
Średni przychód na użytkownika w skali globalnej sięgnął 2,58 USD, przy czym w Ameryce Północnej było to 4,42 USD, podczas gdy w Europie tylko 1,37 USD.
W raportowanym kwartale strata netto Snapa wzrosła rok do roku o 26 proc., do kwoty 240,7 mln USD.
W całym 2019 roku przychód firmy wzrósł o 45 proc., do 1,72 mld USD, a strata netto zmalała o 18 proc., do 1,03 mld USD.
W IV kwartale ub.r. Snapchat przyciągnął do siebie 31 mln nowych użytkowników. Obecnie liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) sięga globalnie 218 mln, co rok do roku oznacza wzrost o 17 proc.
Największa liczba internautów korzystających codziennie ze Snapchata - 86 mln - to mieszkańcy Ameryki Północnej. 67 mln użytkowników pochodzi z Europy, a 64 mln - z pozostałych części świata.
>>> Założyciel Snapchata: TikTok może pokonać Instagrama. Lepiej odpowiada na potrzeby młodych
Statystyczny użytkownik Snapchata korzysta z aplikacji każdego dnia przez pół godziny. O 35 proc. w ciągu roku wzrosła ilość czasu jaki jest przeznaczany dziennie na oglądanie zakładki "Discover".
Duże straty, a także nie do końca zgodny z oczekiwaniami analityków poziom przychodu, znalazły swoje odbicie na giełdzie. Po ogłoszeniu wyników, cena za akcje Snapa spadła aż o 10 proc.
Dołącz do dyskusji: Snapchat z rosnącym przychodem i stratą. Serwis ma 218 mln użytkowników