Serwisy biznesowe: Onet i WP na czele, Wyborcza.biz do góry
Działy biznesowo-finansowe Onetu, Wirtualnej Polski i Interii oraz Wyborcza.biz i Money.pl to najpopularniejsze polskie serwisy biznesowe. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotowała Wyborcza.biz, a spory spadek - strony Onetu.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju wśród polskich serwisów biznesowych najwięcej użytkowników i odsłon miały działy biznesowo-finansowe Onetu i Wirtualnej Polski. Przy czym na urządzeniach mobilnych zdecydowanie najwięcej odsłon zanotowała Wyborcza.biz. Natomiast w dziale finansowym Money.pl przeciętny użytkownik spędzał zdecydowanie najwięcej czasu - o połowę więcej niż na innych czołowych serwisach.
W całej kategorii "Biznes, finanse, prawo" liderem jest Grupa Onet (której serwisy w maju miały 3,46 mln real users i 54 mln odsłon) przed Money.pl (3,4 mln RU, 45 mln odsłon) praz Wirtualną Polską i Orange 3,17 mln RU, 53 mln odsłon) - zobacz szczegółówe dane.
>>> Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół
Wybrane serwisy biznesowe w maju 2012 (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | real users | odsłony | czas [godz] | czas na RU [godz:min:s] | zasięg | odsłony mobilne |
Biznes.Onet.pl | 2 704 730 | 33 926 081 | 958 441 | 00:21:16 | 13,89% | 187 707 |
Finanse.WP.pl | 2 620 496 | 37 963 758 | 704 151 | 00:16:07 | 13,45% | 366 164 |
Wyborcza.biz | 1 492 000 | 21 935 366 | 536 127 | 00:21:34 | 7,66% | 1 897 702 |
Money.pl - serwis finansowy | 1 485 115 | 30 151 991 | 845 087 | 00:34:09 | 7,63% | 528 907 |
Biznes.Interia.pl | 1 096 715 | 10 783 664 | 232 287 | 00:12:42 | 5,63% | 454 197 |
Sekcja finansowa Money.pl zanotowała prawie 250 tys. real users mniej niż przed rokiem, ale ponad 5 mln odsłon więcej, a przeciętny użytkownik przebywał na niej 12 minut dłużej. Za to serwis biznesowy Onetu stracił w skali roku 425 tys. użytkowników i 5,5 mln odsłon.
Z drugiej strony zasięg Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) wzrósł mniej więcej o połowę - konkretnie o 465 tys. real users i ponad 9 mln odsłon. Przy czym na Wyborcza.biz zamieszczane są również treści dotyczące nowych technologii i prawa. Natomiast serwis finansowy Wirtualnej Polski zyskał w skali roku 115 tys. użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2012 roku
Wybrane serwisy biznesowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | maj 2012 | maj 2011 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
Biznes.Onet.pl | 2 704 730 | 33 926 081 | 00:21:16 | 3 129 489 | 49 445 821 | 00:19:06 |
Finanse.WP.pl | 2 620 496 | 37 963 758 | 00:16:07 | 2 504 539 | 32 737 404 | 00:13:16 |
Wyborcza.biz | 1 492 000 | 21 935 366 | 00:21:34 | 1 025 582 | 12 785 698 | 00:20:54 |
Money.pl - serwis finansowy | 1 485 115 | 30 151 991 | 00:34:09 | 1 721 732 | 23 451 824 | 00:22:34 |
Biznes.Interia.pl | 1 096 715 | 10 783 664 | 00:12:42 | 1 223 101 | 21 516 850 | 00:24:02 |
Dołącz do dyskusji: Serwisy biznesowe: Onet i WP na czele, Wyborcza.biz do góry