Money dalej przed Business Insiderem. Rynek Zdrowia z dużym wzrostem
Liderem wśród platform o tematyce biznesowo-prawnej pozostaje Money.pl, wyprzeda Business Insider Polska i sekcję gospodarczą o2.pl. Większość serwisów zanotowała spadki odwiedzalności, wzrosła natomiast liczba użytkowników RynekZdrowia.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnął 8,19 mln internautów (co dało 27,63 proc. zasięgu), każdego średnio na 11 minut i 5 sekund. Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło natomiast 7,75 mln użytkowników (26,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 8 minut i 32 sekundy.
Z pozostałych witryn poziom pięciu minut średniego czasu korzystania przekroczyła jeszcze tylko sekcja gospodarczo-prawna Interii - każdy z 4,16 mln internautów (14,04 proc. zasięgu) spędził na niej przeciętnie 5 minut i 47 sekund.
W zestawieniu są też analogiczne działy innych portali ogólnotematycznych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taka sekcja zanotowała 5,48 mln użytkowników, 18,48 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 23 sekundy przeciętego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) - 4,2 mln internautów, 14,17 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 37 sekund średniego czasu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,06 mln internautów, 13,68 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu.
Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w kategorii biznesowo-prawnej przyciągnął 4,03 mln użytkowników (13,58 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 22 sekundy. Infor.pl, jeden z serwisów „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL), miał 3,91 mln odwiedzających, 13,18 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 8 sekund średniego czasu.
Natomiast dwie witryny przyciągały internautów na krócej niż dwie minuty. Biznesinfo.pl (Iberion) zanotował 4,53 mln użytkowników, 15,27 proc. zasięgu oraz minutę i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a RynekZdrowia.pl (PTWP) - 4,52 mln internautów, 15,24 proc. zasięgu oraz minutę i 49 sekund średniego czasu.
Miesiąc do miesiąca na Money.pl ubyło 851,5 tys. użytkowników (9,4 proc.) i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,9 proc.), a na Business Insider Polska - 777,9 tys. internautów (9,1 proc.) oraz 2 minuty i 9 sekund średniego czasu (20,1 proc.).
W obu statystykach zmalały też wyniki kilku innych witryn. Biznesinfo.pl zanotował spadek o 406,1 tys. użytkowników (8,2 proc.) i 17 sekund średniego czasu korzystania (17,7 proc.), dział gospodarczo-prawny Interii - 628,4 tys. użytkowników (13,1 proc.) i 29 sekund średniego czasu (7,7 proc.), a analogiczna sekcja Fakt.pl - 664,4 tys. internautów (14,1 proc.) oraz minutę i 24 sekundy średniego czasu (23 proc.).
Na portalu „Rzeczpospolitej” liczba odwiedzających zmalała o 156 tys. (3,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego - o 24 sekundy (9,2 proc.), a na Infor.pl ubyło 633,9 tys. użytkowników (13,9 proc.) i 15 sekund średniego czasu korzystania (5,7 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Tylko trzy witryny osiągnęły wzrosty liczby odwiedzających, ale i na nich zmalał średni czas spędzany przez każdego. Na RynekZdrowia.pl przybyło 864,3 tys. internautów (23,6 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 31 sekund (17,7 proc.). Dział o2.pl o gospodarce i prawie zanotował wzrost o 336,8 tys. użytkowników (6,5 proc.) i spadek o 25 sekund średniego czasu (11 proc.), a podobna sekcja Gazeta.pl - wzrost o 129,1 tys. internautów (3,2 proc.) i spadek o minutę i 7 sekund średniego czasu (19,5 proc.)
Dołącz do dyskusji: Money dalej przed Business Insiderem. Rynek Zdrowia z dużym wzrostem