SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadki w internetowym sporcie. WP SportoweFakty zdetronizowane

Po raz pierwszy od dawna liderem zasięgowym wśród serwisów sportowym nie są WP SportoweFakty, wyprzedziła je sekcja sportowa Onetu. Większość czołowych witryn we wrześniu zanotowała dużo niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej.

We wrześniu 2024 roku dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska), do którego w połowie 2022 roku włączono witrynę „Przeglądu Sportowego”, odwiedziło 7,51 mln użytkowników, czyli 25,27 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie 19 minut i 31 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadły WP SportoweFakty, stanowiące dział sportowy WP.pl (Grupa Wirtualna Polska). Liderem zasięgowym były przez wiele miesięcy, w ub.r. regularnie miały około miliona użytkowników więcej od działu sportowego Onetu. Zdarzało się, że przewaga przekraczała 1,5 mln użytkowników: w grudniu ub.r. WP SportoweFakty miały 8,73 mln odwiedzających, a sekcja sportowa Onetu - 7,13 mln.

Natomiast we wrześniu br. witryna należąca do Wirtualnej Polski przyciągnęła 7 mln internautów (co dało 23,56 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 19 minut i 12 sekund.

TVP Sport nad Polsat Sport

Dłużej niż z czołowych dwóch witryn odwiedzający korzystali z serwisu TVP Sport. W zeszłym miesiącu każdy z 3,71 mln użytkowników (12,48 proc. zasięgu) spędził w nim 28 minut i 34 sekundy. TVP Sport jest znacznie popularniejsza w internecie od Polsat Sport (Grupa Polsat-Interia), którego witryna zanotowała 2,38 mln odwiedzających, 8 proc. zasięgu oraz 6 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

Zdecydowanym liderem w pod tym względem średniego czasu korzystania od dawna jest platforma Flashscore z wynikami i statystykami meczów na żywo. We wrześniu odwiedziło ją 2,76 mln internautów, spędzając przeciętnie po godzinie, 33 minuty i 9 sekund.

Po ok. 6 mln użytkowników przyciągnęły sekcja sportowa Interii (Grupa Polsat-Interia) i Sport.pl, stanowiący dział sportowy Gazeta.pl (Agora). Pierwsza witryna zanotowała 6 mln odwiedzających oraz 11 minut i 4 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego, a druga - 5,67 mln internautów oraz 13 minut i 45 sekund przeciętnego czasu.

Czołową dziesiątkę zamykają sekcje sportowe TVN24.pl (1,67 mln użytkowników) i Fakt.pl (1,58 mln) oraz Meczyki.pl (1,64 mln). W tej ostatniej witrynie odwiedzający spędził średnio 11 minut i 5 sekund.

Wygląda na to, że bez piłkarskiego Euro czy igrzysk olimpijskich serwisy sportowe nie mają szans na bardzo wysoką odwiedzalność. We wrześniu zdecydowana większość zanotowała duże spadki w porównaniu z sierpniem, w którym przez pierwsze 11 dni trwały zmagania olimpijskie w Paryżu.

Sport na Onecie stracił mniej niż WP SportoweFakty

Sekcja sportowa Onetu miesiąc do miesiąca straciła 1,81 mln użytkowników (19,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 7 minut i 31 sekund (38,5 proc.). Wyprzedziła WP SportweFakty, bo te zanotowały jeszcze większy spadek liczby odwiedzających - o 2,48 mln (26,2 proc.), przy zmniejszeniu się przeciętnego czasu korzystania o 7 minut i 48 sekund (28,9 proc.).

W dziale sportowym Interii ubyło 1,59 mln internautów (21 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 6 minut i 2 sekundy (54,5 proc.). Sport.pl zanotował spadek o 2,54 mln użytkowników (30,8 proc.) oraz 2 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (17 proc.), a serwis TVP Sport, w którym można było oglądać transmisje najważniejszych zawodów na igrzyskach - o 1,74 mln użytkowników (32 proc.) oraz aż 32 minuty i 41 sekund średniego czasu (53 proc.).

Najmocniej skurczyła się baza użytkowników serwisu Polsat Sport (o 3,33 mln, czyli 58,3 proc.) oraz działu sportowego TVN24.pl (o 1,98 mln, 54,2 proc.).

Z kolei najmniej pogorszyły się wyniki Flaschore’a. Platforma straciła 185,3 tys. odwiedzających (6,3 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 8 minut i 5 sekund (9,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Spadki w internetowym sporcie. WP SportoweFakty zdetronizowane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl