Telewizja Polska wybrała agencję mediową. Do obsługi 45 mln zł budżetu
Agencja mediowa Value Media (Group One) wygrała przetarg na obsługę mediową Telewizji Polskiej. Zdobyła budżet w wysokości 45 mln zł netto - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl.
Przetarg TVP dotyczył planowania, zakupu, organizacji/realizacji i raportowania z przeprowadzonych jej kampanii reklamowych w takich kanałach komunikacji, jak prasa, kino, radio, outdoor, digital display, video online, YouTube video, programmatic, social media. Wybrana w nim agencja zajmie się też drukiem reklam na nośniki outdoorowe, produkcją i przeformatowaniem internetowych form reklamowych, produkcją form reklamowych do emisji na elektronicznych nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, zlecaniem usług pokrywających koszty techniczne i monitoring (ad-serving i traffic), monitoringiem i kontrolą postępu kampanii itp. W ramach współpracy agencja ta będzie także planować i zlecać kampanie reklamowe TVP realizowane w ramach umów na wymianę usług w trybie wzajemnych kompensat należności i zobowiązań do emisji reklam radiowych i telewizyjnych (barter) zawartych bezpośrednio pomiędzy Telewizją Polską a właścicielami lub dostawcami mediów.
Zgłosiły się do niego cztery agencje mediowe: Arena Media Communication, Sigma Bis (należy do PZU i Orlenu), UM (IPG Mediabrands) oraz Value Media (Group One).
Telewizja Polska do współpracy wybrała Value Media. Umowa zostanie zawarta na rok. Budżet przeznaczony do obsługi wynosi 45 mln zł netto (bez VAT). Z tego koszty zewnętrznego wykonania usług nie mogą przekroczyć kwoty ok. 44,1 mln zł, a wynagrodzenie agencji (suma prowizji oraz dodatkowej premii pieniężnej) nie może być wyższe niż 882,3 tys. zł netto.
Ile na reklamy TVP Info i „19.30”
Jako jedno z zadań przed agencją wskazano przygotowanie strategii komunikacji reklamowej TVP Info. W briefie opisano, że firma marketingowa powinna „nakreślić kierunek wyboru odpowiedniego media splitu, spójnego charakterologicznie z definicją stacji informacyjnej; oraz mieć na uwadze misję stacji, cechującą nadawcę publicznego”. Wyliczono cztery cele działań reklamowych TVP Info, m.in. wzrost oglądalności.
Według briefu w 2025 roku przeprowadzone zostaną dwie duże kampanie reklamowe TVP Info (z budżetem po 1 mln zł netto), a całoroczna komunikacja w internecie (m.in. mediach społecznościowych) będzie kosztować 1 mln zł. Natomiast na trzy kampanie „19.30” zaplanowano w sumie 3,3 mln zł netto.
Poprzedni przetarg unieważniono
TVP pod koniec lipca 2023 roku ogłosiła przetarg na usługi planowania i zakupu mediów do jej kampanii. Budżet wynosił blisko 60 mln zł, a umowa ze zwycięską agencją miała zostać zawarta na rok. Pod koniec września ub.r. przetarg rozstrzygnięto, wybierając do współpracy agencję Value Media. Oznaczało to koniec współpracy z Sigma Bis. Mimo upływu wielu miesięcy od rozstrzygnięcia postępowania umowy ze zwycięską agencja TVP nie zawarła.
W kwietniu br. nadawca unieważnił ten przetarg informując, że “nie wyłoniono zwycięzcy, a procedura konkurencyjna została zamknięta”. Jako powód unieważnienia podano “inne”. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynikało, że tuż po ogłoszeniu wyników przetargu Sigma Bis zaskarżyła wybór Value Media i złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyniku rozstrzygnięcia. Skarg miało być nawet kilka i do tej pory zaskarżone przez Sigma Bis rozstrzygnięcia nie zostały wyjaśnione. To z kolei spowodowało, że TVP nie mogła wówczas podpisać umowy z Value Media i współpracować z tą agencją. Dlatego też publiczny nadawca zdecydował się unieważnić przetarg.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wybrała agencję mediową. Do obsługi 45 mln zł budżetu
A tak na poważnie, to cała ta ekipa prawniczo-polityczna, która za osłona "likwidacji" podjęła się kierowaniem TVP nie wypłaci się do końca życia za przekręt dekady.