SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)

We wrześniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe publicznej Jedynki i Trójki, a spadki jako jedyne zanotowały dwie rozgłośnie regionalne Eski.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych we wrześniu br. zwiększyły się w skali roku o 20,6 proc. bez autopromocji, a o 21,3 proc. - licząc z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 55,1 proc.

>>> Eska liderem, zyskują rozgłośnie regionalne PR i Złote Przeboje

Z czołowych stacji największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły rozgłośnie Polskiego Radia: Trójka - 73,1 proc., oraz Jedynka - 46,7 proc. Liderujące w zestawieniu RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 34,2 proc. więcej, TOK FM (Agora) - 17,7 proc. więcej, a Radio ZET (Eurozet) - 12,6 proc. więcej. Nieznacznie wyższe przychody z reklam niż rok wcześniej osiągnęły też Eska Poznań - o 4,6 proc. i Eska Łódź (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 3,5 proc., oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 2,7 proc.

Z drugiej strony wpływy reklamowe Eski Warszawa zmniejszyły się w skali roku o 6,5 proc., a Eski Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 0,8 proc.

 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  IX.2011 IX.2010
RMF FM 87 646 155 zł 65 303 810 zł
Radio ZET 47 801 290 zł 42 430 176 zł
Program III Polskiego Radia 12 387 390 zł 7 154 810 zł
Eska Warszawa 5 463 950 zł 5 840 990 zł
Eska Wrocław 5 259 502 zł 5 304 062 zł
Program I Polskiego Radia 4 667 650 zł 3 182 215 zł
Eska Poznań 4 602 158 zł 4 401 008 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 3 976 145 zł 3 865 482 zł
TOK FM 3 972 170 zł 3 374 690 zł
Eska Łódź 3 304 468 zł 3 192 610 zł
monitorowane stacje razem 279 238 669 zł 231 450 565 zł
 
monitorowane tytuły stacje - z autopromocją 286 127 793 zł 235 890 654 zł
monitorowane tytuły stacje - autopromocja 6 889 124 zł 4 440 089 zł


 

Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Jedynka ma takie wplywy jak Eska Poznan widac dobre gospodarskie podejscie w PR :)
0 0
odpowiedź
User
Słuchacz
Rezeczywiście, żałosny wynik Jedynki. Stacja ogólnopolska z tradycją, a wynik gorszy od Esek wojewódzkich.
Chyba to dowód, że propozycja programowa beznadziejna. Czy tak?
0 0
odpowiedź
User
Stan ORDYN
komentarze miłośników seriali, "trochę wiedzy jednak by się zdało" - eska to wyłącznie prosta muzyka komercyjna, prostackie konkursiki i info dla odbiorców o IQ naleśnika, a że takie proste, nieskalane myśleniem oczekiwania są większości populacji - czytaj: odbiorców reklam-nabywców proszków do prania, kalgonu, przeciw biegunce i podpasek - to wyniki są właśnie takie ... .
0 0
odpowiedź