SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przychody organiczne Dentsu Aegis Network spadły o jedną piątą w drugim kwartale

Przychody organiczne Dentsu Aegis Network w II kwartale br. spadły o 17,3 proc. w skali roku, a zysk operacyjny zmniejszył się o 39,2 proc. Japońska sieć reklamowa nadal odczuwa skutki pandemii Covid-19, ponieważ jej rodzima działalność i operacje międzynarodowe nadal walczą rentowność.

Dentsu ogłosiło, że w okresie kwiecień-czerwiec br. jej przychody pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o prawie 18 proc.,  do 18,1 mld jenów (169,5 mln dolarów lub 128,8 mln funtów), a zysk operacyjny spadł o 39,2 proc. rok do roku, do 4 mld jenów.

Międzynarodowa działalność Dentsu Aegis Network miała największy wpływ na wyniki, a przychody pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o 21,3 proc. rok do roku, do 10,7 mld jenów (100,2 mln dolarów lub 76,6 mln funtów), w porównaniu ze spadkiem o 12,3 proc. w przypadku działalności w Japonii.

Przychody organiczne w tym kwartale spadły o 17,3 proc. w całej grupie Dentsu, 20 proc. w przypadku Dentsu Aegis Network i 12,6 proc. w przypadku Dentsu Japan.

Najgorzej wypadł rynek Azji i Pacyfiku. Według prezentacji firmy, Australia, Indie i Tajlandia odnotowały organiczny spadek o ponad 20 proc.

Niemcy, Rosja i Szwajcaria to jedyne rynki, na których odnotowano wzrost w tym kwartale.


Spojrzenie na wyniki Dentsu za pierwsze półrocze pozwalają lepiej zrozumieć wpływ cięć kosztów dokonanych w grudniu 2019 roku. Dzięki tym ograniczeniom, zysk operacyjny firmy wzrósł o prawie 15 proc., mimo że przychody pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o 9 proc.Ponadto marża operacyjna wzrosła o 2,7 punktu procentowego (o 2,4 punktu procentowego na stałej bazie walutowej) rok do roku do 12,9 proc..

Dentsu podkreśla, że ​​„wpływ Covid-19 nadal powoduje spowolnienie popytu na usługi w całej branży. Oczekuje się, że czas i poziom ożywienia będzie różny w zależności od rynku - jednak ogólny trend makroekonomiczny pozostaje niepewny”.

Firma spodziewa się, iż druga połowa roku przyniesie niewielką poprawę tempa organicznego spadku przychodów w stosunku do drugiego kwartału. Oczekuje się, że drugi kwartał będzie nadal najsłabszym kwartałem, ale spadek przychodów przekroczy bieżącą stopę oszczędności kosztów w drugiej połowie roku.

Dentsu rozpoczęło kompleksową analizę i przyspieszyło plan transformacji, aby zarządzać swoją działalnością w czasie pandemii.

Dołącz do dyskusji: Przychody organiczne Dentsu Aegis Network spadły o jedną piątą w drugim kwartale

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl