Przychody organiczne Dentsu Aegis Network spadły o jedną piątą w drugim kwartale
Przychody organiczne Dentsu Aegis Network w II kwartale br. spadły o 17,3 proc. w skali roku, a zysk operacyjny zmniejszył się o 39,2 proc. Japońska sieć reklamowa nadal odczuwa skutki pandemii Covid-19, ponieważ jej rodzima działalność i operacje międzynarodowe nadal walczą rentowność.
Dentsu ogłosiło, że w okresie kwiecień-czerwiec br. jej przychody pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o prawie 18 proc., do 18,1 mld jenów (169,5 mln dolarów lub 128,8 mln funtów), a zysk operacyjny spadł o 39,2 proc. rok do roku, do 4 mld jenów.
Międzynarodowa działalność Dentsu Aegis Network miała największy wpływ na wyniki, a przychody pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o 21,3 proc. rok do roku, do 10,7 mld jenów (100,2 mln dolarów lub 76,6 mln funtów), w porównaniu ze spadkiem o 12,3 proc. w przypadku działalności w Japonii.
Przychody organiczne w tym kwartale spadły o 17,3 proc. w całej grupie Dentsu, 20 proc. w przypadku Dentsu Aegis Network i 12,6 proc. w przypadku Dentsu Japan.
Najgorzej wypadł rynek Azji i Pacyfiku. Według prezentacji firmy, Australia, Indie i Tajlandia odnotowały organiczny spadek o ponad 20 proc.
Niemcy, Rosja i Szwajcaria to jedyne rynki, na których odnotowano wzrost w tym kwartale.
Spojrzenie na wyniki Dentsu za pierwsze półrocze pozwalają lepiej zrozumieć wpływ cięć kosztów dokonanych w grudniu 2019 roku. Dzięki tym ograniczeniom, zysk operacyjny firmy wzrósł o prawie 15 proc., mimo że przychody pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o 9 proc.Ponadto marża operacyjna wzrosła o 2,7 punktu procentowego (o 2,4 punktu procentowego na stałej bazie walutowej) rok do roku do 12,9 proc..
Dentsu podkreśla, że „wpływ Covid-19 nadal powoduje spowolnienie popytu na usługi w całej branży. Oczekuje się, że czas i poziom ożywienia będzie różny w zależności od rynku - jednak ogólny trend makroekonomiczny pozostaje niepewny”.
Firma spodziewa się, iż druga połowa roku przyniesie niewielką poprawę tempa organicznego spadku przychodów w stosunku do drugiego kwartału. Oczekuje się, że drugi kwartał będzie nadal najsłabszym kwartałem, ale spadek przychodów przekroczy bieżącą stopę oszczędności kosztów w drugiej połowie roku.
Dentsu rozpoczęło kompleksową analizę i przyspieszyło plan transformacji, aby zarządzać swoją działalnością w czasie pandemii.
Dołącz do dyskusji: Przychody organiczne Dentsu Aegis Network spadły o jedną piątą w drugim kwartale