Instagram z nowymi narzędziami reklamowymi: kup, zainstaluj, zapisz się
Reklamy z dodatkowymi opcjami dla użytkowników, lepszy sposób targetowania przekazu i mierzenia efektywności kampanii - to nowe rozwiązania zaproponowane marketerom przez Instagram.
Serwis Instagram zapowiedział wprowadzenie trzech nowych narzędzi służących do lepszego wykorzystania platformy przez reklamodawców. Na początku mają one trafić do marek w ośmiu krajach - Instagram nie podaje na razie ich listy.
Pierwsze z rozwiązań to dodanie do reklam przycisków pozwalających użytkownikom na wykonanie dodatkowych działań. Oprócz możliwości kupienia konkretnego towaru będzie też przycisk do rejestracji na stronie producenta lub sprzedawcy, a także zainstalowania oprogramowania oferowanego przez reklamodawcę.
Według zapowiedzi Instagrama kolejnym rozwiązaniem skierowanym do marek jest lepsze targetowanie ich komunikacji. Chodzi o to, że Instagram będzie czerpał informacje na temat użytkowników z Facebooka, aby lepiej kierować reklamy zgodne z zainteresowaniami odbiorców.
Trzecie narzędzie to specjalne oprogramowanie pozwalające marketerom na kupowanie i monitorowanie reklam oraz całych kampanii realizowanych na Instagramie.
Zapowiedziane przez Instagram nowe narzędzia to nie jedyne rozwiązania wprowadzone przez serwis w ostatnim czasie - w marcu br. serwis poszerzył treści reklamowe o Carousel Ads (więcej na ten temat).
Instagram w 2012 r. został kupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Na koniec ub.r. Citigroup wyceniał wartość platformy na 35 mld dol. Liczba użytkowników Instagrama przekroczyła 300 mln, tym samym serwis stał się popularniejszy od Twittera gromadzącego 280 mln użytkowników. Według szacunków Socialbakers marki obecne na Instagramie angażują odbiorców 50-krotnie bardziej niż w wypadku Twittera (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Instagram z nowymi narzędziami reklamowymi: kup, zainstaluj, zapisz się