SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Anna Wintour i Will Smith królowali w Cannes Lions (relacja)

Cztery lekcje w świecie digitalowego publishingu według Anny Wintour z „Vogue” i pułapki współczesnego świata według Willa Smitha relacjonuje z Cannes Lions 2016 dla Wirtualnemedia.pl Alicja Cybulska, strategy director w Havas Media Group.

Wtorek w Cannes zdominowały wystąpienia, niewątpliwie bardzo od siebie różnych, dwóch osobowości: Anny Wintour z „Vogue” i Willa Smitha.

Anna Wintour już na pierwszy rzut oka to osoba o niezwykle wysokich standardach pracy. Jej wystąpienie było głęboko przemyślanym wykładem - czytanym z kartki zza postumentu dla mówców, przez co nie można było przestudiować jej pięknej kreacji - na temat czterech lekcji w świecie digitalowego publishingu, okraszonych celnymi dowcipami na temat współczesnego świata mody czy nawet polityki, a wygłoszone pięknym, literackim wręcz językiem.

Nic dziwnego, że pierwszą lekcją Anny Wintour było inwestowanie w jakość swojej pracy. Podała kilka przykładów publikacji, za które na etapie pomysłu nikt nie dawał złamanego grosza, a które okazały się ogromnie popularne poprzez jakość, autentyczność i swoją inność.

Dlatego drugą jej lekcją było „dear to be different”. “Try something that hasn’t beed done before. Getting out of mainstream is frightening". Podała tutaj przykład swojego eksperymentu z lat 90 – powiązania projektantów z wystrojem wnętrz, na który wówczas rynek nie był gotowy, a projektanci czuli się wręcz obrażeni takim pomysłem. Wtedy odniosła porażkę, ale dzisiaj jak widać był to pomysł wyprzedzający swoje czasy.

Trzecia lekcja zatem to uczenie się na błędach, a nie odwrotnie. Oczywiście nie można popełniać tych samych błędów wielokrotnie. Jak widać ryzykowanie w kreatywności jest aktualnym, bolesnym tematem, przewijającym się przez wiele wykładów w Cannes, ponieważ bardzo niewielu klientów jest skłonnych zaryzykować i mocno wyróżnić się w komunikacji mediowej, a bez ryzyka nie ma prawdziwej kreatywności.

Czwarta lekcja Anny Wintour to poznawanie interesujących ludzi. Można by zrozumieć tę lekcję jako biznesowy networking, ale z jej przykładów wynikało, że chodzi o ludzi którzy nas inspirują. Anna Wintour podała przykład kilku osób, które zainspirowały ją do nowych działań, przy których ciągle się uczy, a jednym z nich jest Christopher Bailey, creative director of Burberry.

Niewątpliwie Anna Wintour nie jest dzisiejszym typem celebryty, łatwym i przyjemnym, z czego zdaje sobie świetnie sprawę. Jednakże niewątpliwie błyszczy na scenie każdym calem swojej osoby, pokazując w autentyczny sposób wartości jakie wyznaje.

Takim współczesnym typem celebryty jest Will Smith, który mówi językiem przystępnym, rzuca dowcipy dla wszystkich i niewątpliwie roztacza urok swoją charyzmą. Omawiał pułapki współczesnego świata ilustrując je przykładami ze swojego życia. Najważniejsze z nich było stawianie na jakość, ponieważ w dzisiejszych czasach doskonale widać, która praca jest wykonana dla czystego zysku, a która dla artyzmu. Jako przykład podał swój udział w filmie „Wild Wild West”, który miał być czystym zyskiem, a stał się dla niego obciążeniem.

Popołudnie oznaczało dla nas duże emocje związane z wyjazdem na mecz Polska - Ukraina w Marsylii. Miasto stało się festiwalem polskich barw, ulice stanęły pod naporem kibiców. Na szczęście mecz był wygrany, pomimo braku tej jakości, o której tyle mówiło się tego dnia w Cannes.

Dołącz do dyskusji: Anna Wintour i Will Smith królowali w Cannes Lions (relacja)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl