Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w wydanym postanowieniu zakazał przez trzy miesiące emisji reklam na Facebooku i Instagramie z wizerunkiem i danymi prezenterki i przedsiębiorczyni Omeny Mensah.
O sprawie poinformował w mediach społecznościowych szef InPostu Rafał Brzoska, partner życiowy Omeny Mensah.
Czytaj także: Brzoska, Sonik, Mońka z apelem do ministra sprawiedliwości. Chodzi o walkę z fake newsami i internetowym hejtem
„Prezes UODO stwierdził dalekie naruszenie czci i godności Omeny oraz brak poszanowania dla jej życia prywatnego i rodzinnego. Jak słusznie podkreślił Prezes, reklamy, które powielają tak drastyczne informacje, jak te o jej pobiciu, aresztowaniu, a nawet śmierci, mogą wywołać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu psychicznym Omeny oraz innych osób. Tym samym Prezes UODO uznał, że ta sytuacja wymaga pilnych środków i działań” – czytamy we wpisie biznesmena. „Polski organ stanął po stronie pokrzywdzonych i wyznaczył kierunek, w jakim powinniśmy zmierzać” – zaznaczył twórca InPostu.
Jak podkreślił Rafał Brzoska: „Walczymy dalej z poczuciem bezkarności osób, którym wydaje się, że są anonimowe. Dzisiaj pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie przeciwstawić się temu problemowi, a duże platformy mogą odpowiadać za reklamy, które przyjmują do wyświetlania na swoich portalach”.
A mówicie, że z BIG TECH, a zwłaszcza z @Meta się nie da walczyć, a tym bardziej wygrać...? Pierwsze starcie 1:0 🤔https://t.co/xcd6GjBuLs)
— Rafał Brzoska (@RBrzoska) August 8, 2024
Prawdopodobnie jest to pierwsza w Polsce taka decyzja regulatora, która zobowiązuje bigtech do ochrony danych osobowych obywatelki przez zakaz emisji reklamy z jej wizerunkiem.
Od kilku miesięcy na Facebooku i Instagramie pojawia się wiele fałszywych reklam wykorzystujących zdjęcia Omeny Mensah. Opatrzone sensacyjnymi nagłówkami, podszywające się pod media posty odsyłają do stron, które po kliknięciu narażają użytkowników na utratę danych czy nawet oszustwo finansowe.
0