Marta Jończyk stanęła na czele sprzedaży i marketingu w Radiu Nowy Świat. Zastąpiła na tym stanowisku Sławomira Gołębiowskiego, który zasiadał też w zarządzie i z końcem sierpnia zakończył współpracę z internetową rozgłośnią.
Sławomir Gołębiowski był związany z Radiem Nowy Świat od lipca 2022 roku. Najpierw pełnił rolę dyrektora marketingu i sponsoringu, a w czerwcu ubiegłego roku został powołany do zarządu stacji. Obie funkcje pełnił do końca sierpnia.
Od września za sprzedaż i marketing internetowej rozgłośni odpowiada Marta Jończyk, która zastąpi Gołębiewskiego na wspomnianym stanowisku. - Dziękujemy Sławkowi za jego pracę i przetarcie szlaków w obszarze sponsoringu. Życzymy powodzenia w dalszej karierze zawodowej, a Marcie kibicujemy przy realizacji ambitnych celów i planów – mówi Magda Jethon, redaktorka naczelna Radia Nowy Świat, w komunikacie dla patronów stacji.
Zarząd RNŚ bez trzeciego członka
W związku z rezygnacją Sławomira Gołębiowskiego od 1 września 2024 r. zmienił się także zarząd Radia Nowy Świat, obecnie jest dwuosobowy i tworzą go: Magdalena Jethon i Katarzyna Goleniewska, odpowiedzialna także za kontakty z mediami. Jak podkreślają przedstawiciele stacji, nie stanowi to jednak naruszeń formalnych. “W świetle przepisów prawa i postanowień statutu Spółki nie ma przeszkód prawnych dla funkcjonowania Zarządu i zdolności do działania Radia Nowy Świat w składzie dwuosobowym. Bez zmian obowiązuje dotychczasowa zasada reprezentacji: dwóch członków Zarządu łącznie, albo jeden członek Zarządu łącznie z prokurentem” - czytamy w nadesłanym komunikacie prasowym.
Czytaj także: Radio Nowy Świat urosło o jedną czwartą. Więcej od patronów i ze sponsoringu
Trzyosobowy zarząd RNŚ w składzie: Magdalena Jethon, Katarzyna Goleniewska i Sławomir Gołębiowski został powołany latem 2023 roku. Wcześniej od 2020 roku (po rezygnacji Krzysztofa Łuszczewskiego i Patrycji Macjon) na czele zarządu jednoosobowo stała Anna Krakowska.
Kim jest Marta Jończyk?
Marta Jończyk to menadżerka związana z branżą reklamową od ponad 20 lat. W swojej dotychczasowej karierze prowadziła zespoły sprzedażowe w podmiotach medialnych m.in. w Onecie, TVN czy Polsacie, a ostatnio pracowała w agencji marketingowej Ogilvy. Jednym z celów, jakie Jończyk stawia sobie w Radiu Nowy Świat, jest m.in. pozyskanie dla stacji nowych partnerów biznesowych.
Czytaj także: Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat
- Będę miała możliwość rozwinąć dział sprzedaży, pamiętając jednocześnie o obietnicy złożonej naszym Patronom - bloków reklamowych u nas nie będzie. Do współpracy zaprosimy Partnerów, którzy chcą dotrzeć do wyjątkowej grupy naszych słuchaczy, jednocześnie dodając wartość do naszych audycji. Tak, można to połączyć! Będę dbała także o to, żeby nasze radio zawitało w świadomości jak największej liczby odbiorców i żeby jak najwięcej z nich stało się naszymi Patronami związanymi z radiem na stałe – mówi Marta Jończyk.
W ub.r. Radio Nowy Świat przy wzroście przychodów o 27 proc. do 10,7 mln zł zanotowało nieznaczny spadek zysku - z 326,2 do 251,8 tys. zł. Rozgłośnia zarobiła więcej zarówno z wpłat od patronów, jak też ze sponsoringu oraz gadżetów.