Telewizja 2024-10-03
14

Abonenci Play i UPC Polska dostają ważne wiadomości. Będą zmiany w umowach

10 listopada zacznie obowiązywać Prawo Komunikacji Elektronicznej, dlatego klienci Play i UPC Polska otrzymują wiadomość o zmianach w umowach. Dotyczą one m.in. sytuacji, kiedy będzie można zmienić ich warunki, a także możliwego ograniczenia lub wyłączenia usług w związku z nieopłaceniem rachunku. 

W lipcu Sejm przyjął Prawo Komunikacji Elektronicznej, a miesiąc później prezydent podpisał ustawę. Organizacje zrzeszające operatorów liczyły na poprawki senackie. Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej (KIKE), Związek Telewizji Kablowych oraz Związek Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji (Mediakom) wystosowały w tej sprawie pismo do szefa rządu. Izba wyższa parlamentu nie przychyliła się do tych apeli.  

Operatorzy obawiali się zbyt dużych uprawnień Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnich latach surowo karał graczy, takich jak Vectra. Twierdzili, że prezes UOKiK, regulując ceny usług telekomunikacyjnych, działa na szkodę rynku telekomunikacyjnego. Ich zdaniem, powołując się na ochronę konsumentów wprowadza nowe nieuzasadnione zakazy, które w erze szybkiego rozwoju branży znacząco ten rozwój zahamują. Alarmowali, że przez brak przewidywalnego prawa, wiele polskich firm może zbankrutować.

Operatorzy piszą do abonentów

W związku z wejściem w życie nowych przepisów, wszyscy operatorzy w najbliższym czasie roześlą informacje o zmianach w umowach. Przed tygodniem informowaliśmy, że takie działania podjęły sieci kablowe Vectra i Multimedia Polska.  Teraz Play rozsyła do swoich abonentów wiadomość e-mail zatytułowaną „Prawo komunikacji elektronicznej – obowiązek informacyjny”.

- 10 listopada 2024 r. zacznie obowiązywać ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej, która wprowadza szereg rozwiązań korzystnych dla abonentów. Nowe przepisy przewidują również zmiany w zasadach świadczenia przez nas usług i musimy dostosować do nich łączące nas umowy. Dotyczy to również umów zawartych ze spółkami, które zostały z nami połączone. Co to oznacza dla Ciebie? Nie musisz nic podpisywać ani akceptować, żeby dalej korzystać z naszych usług. Ta informacja nie oznacza zmiany opłat. Zapoznaj się z załącznikiem, gdzie opisujemy szczegółowy zakres zmian i Twoje uprawnienia. Dodatkowe informacje znajdziesz również na stronie (www.play.pl/pke) Cieszymy się, że korzystasz z naszych usług i dziękujemy za zaufanie - czytamy w wiadomości od operatora.

Firma informuje w załączniku, że osoby, które nie zgadzają się z nowymi warunkami umowy, mogą najpóźniej 10 listopada ją rozwiązać. Jeśli są przed upływem okresu zobowiązania lub wypełnienia wynikających z umowy zobowiązań, Play może dochodzić zapłaty odszkodowania lub zwrotu proporcjonalnej części ulgi zawieranej przy zawarciu umowy.

Kiedy Play może zmienić umowy?

Operator zastrzega sobie możliwość zmiany umowy w przypadku wprowadzenia zmian przepisów prawa (przede wszystkim stawek podatku od towarów i usług), stosownej decyzji Prezesa UKE, zmian na korzyść klienta (obniżki cen lub dodania nowej usługi), zmian o charakterze administracyjnym, które nie są dla abonenta niekorzystne.

Firma poinformuje o ewentualnych zmianach na stronie internetowej, co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem. Może skrócić ten okres, jeśli czas między publikacją aktu prawnego, który wymusza zmiany, a jego wejściem w życie, jest krótszy niż miesiąc lub wynika to z decyzji prezesa UKE. Niezwłocznie po publikacji nowej wersji umowy, abonent musi być poinformowany drogą e-mailową, listem lub MMS-em.

- Przed upływem czasu określonego umowy (Okresu Zobowiązania), będziemy mogli zmienić Twoją umowę wyłącznie, jeżeli będzie to konieczne z powodu wystąpienia obiektywnych okoliczności, na które nie mamy wpływu i których nie mogliśmy przewidzieć. Szersze postanowienia dotyczące możliwości wprowadzania zmian do umowy w ww. okresie zostają zastąpione przez zasady określone w poprzednim zdaniu. Jeśli zmienimy umowę w tym zakresie, będziesz mógł ją wypowiedzieć z powodu niezaakceptowania tych zmian do momentu ich wejścia w życie. Nie będziemy wtedy dochodzić odszkodowania za wcześniejsze rozwiązanie umowy ani zwrotu udzielonej ulgi. O treści proponowanych zmian poinformujemy na naszej stronie internetowej i doręczymy Ci je na piśmie lub e-mailem, zgodnie z obowiązującymi przepisami, co najmniej miesiąc przed ich wprowadzeniem – dodaje Play.

Zmiany dotyczą też opóźnień z opłaceniem rachunków. Klienci spóźniający się z zapłatą rachunku telekomunikacyjnego przez okres dłuższy niż 14 dni muszą liczyć się z ograniczeniem, a następnie zawieszeniem świadczenia usług i rozwiązaniem umowy. Play wcześniej przypomni klientom o konieczności zapłaty i powiadomi o planowanym ograniczeniu, zawieszeniu lub zamiarze wypowiedzenia umowy z zachowaniem terminów ustawowych.

Firma informuje, że jeśli umowa klienta zawierała postawienia zakazujące udostępnienia jej usług (za wyjątkiem usługi telewizyjnej) innym użytkownikom, to zakaz ten nie będzie dotyczył nieodpłatnego umożliwienia innym użytkownikom dostępu do sieci za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej.

Autor: ag

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (14) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas