Pod koniec zimy na antenie Zoom TV zadebiutuje czwarty sezon „Magii nagości”. Poprowadzi go influencerka i dziennikarka Julia Oleś. - Chcieliśmy zmienić i urozmaicić trochę ten program, głównie po to, żeby dotrzeć do młodszej widowni. Oczywiście pełnoletniej 18+. W związku z tym szukaliśmy trochę innej prowadzącej, z którą młodzi ludzie mogliby się utożsamić - mówi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, dyrektorka programowa i ds. produkcji telewizyjnej w Grupie Kino Polska.
„Magia nagości. Polska" to show randkowy, którego uczestnicy wybierają kandydatów na randkę na podstawie wyglądu ich nagich ciał. W poprzednich sezonach prowadzącą formatu była aktorka Beata Olga Kowalska, znana m.in. z serialu „Ranczo”.
Teraz zastąpi ją Julia Oleś. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, studiowała na wydziałach Ekonomii, Informatyki i Zarządzania. Aktualnie robi studia magisterskie z Psychologii w Biznesie na Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Od wielu lat zajmuje się marketingiem internetowym i PR a także działa w internecie pod pseudonimem Fabjulus - zarówno w ramach własnego bloga, jak i mediów społecznościowych, gdzie porusza tematykę feminizmu, równości, psychologii, ciałopozytywności, relacji międzyludzkich, popkultury i sztuki. Autorka dwóch książek - „Każdego szkoda" i „7 lat przypału", a także 2 książek kulinarnych - „Randka w domu" oraz „Ciacho na stole". Autorka podcastów „Złamane obcasy" i „Muzy". Prywatnie mama 10-letniego Maksa.
Oleś pracowała też jako wydawca w portalu Sileson.pl kierowanym przez Kamila Durczoka, a z czasem awansowała na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego. Po zamknięciu serwisu w 2019 roku Oleś przejęła fanpage portalu na Facebooku z ponad 30 tys. subskrybentów, który teraz funkcjonuje pod nazwą Fabjulus.pl - Julia Oleś. W wywiadach zapewniała, że stało się to za zgodą Kamila Durczoka.
Dziennikarka twierdzi, że jest wielką fanką programu, który będzie prowadzić „z uwagi na edukacyjny walor programu i bezprecedensowe zasługi w zakresie oswajania różnorodności i ciałopozytywności”. - W świecie filtrów, obróbki zdjęć i kultu perfekcyjnego wyglądu, format, w którym widz zderza się z różnymi kształtami i rozmiarami ludzkiego ciała jest cudownie ożywczy, więc z dumą dołączam na pokład i nie mogę się doczekać, co razem stworzymy - powiedziała Julia Oleś.
Zdjęcia ruszą na przełomie listopada i grudnia
Dlaczego tak długo nie było nowych sezonów „Magii nagości”? - Z kilku powodów. Chcieliśmy zmienić i urozmaicić trochę ten program, głównie po to, żeby dotrzeć do młodszej widowni. Oczywiście pełnoletniej 18+. W związku z tym szukaliśmy trochę innej prowadzącej, z którą młodzi ludzie mogliby się utożsamić. Niestety to zadanie nie było łatwe, ponieważ jest to zarówno wyjątkowy, jak i bardzo wymagający program. Nie było też zbyt wielu chętnych, którzy mieliby odwagę pokazać swoje nagie ciała takimi, jacy są – bez retuszu, bez wstydu i uprzedzeń. Z tych powodów ta przerwa była nam potrzebna. W międzyczasie wyemitowaliśmy serie z ośmiu krajów: Dani, Finlandii, Niemiec, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Holandii i Włoch. Już od 27 września premierę będzie miał drugi sezon włoskiej edycji, który będzie emitowany w piątki o 23:00 na kanale Zoom TV. W tej chwili widzowie już trochę oswoili się z tym formatem; mamy wielu chętnych na castingach, kontynuujemy projekt i mamy świetną prowadzącą Julię Oleś – mówi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, dyrektorka programowa i ds. produkcji telewizyjnej w Grupie Kino Polska.
Uczestnicy dostają pieniądze za udział w programie? Jak rekrutujecie uczestników? - Założeniem brytyjskiej firmy All3Media, która wprowadziła format na światowy rynek jest to, że uczestnicy nie otrzymują wynagrodzenia. Bohaterowie biorą udział w programie z własnej woli i za darmo. Przy castingu korzystamy głównie z mediów społecznościowych, które bardzo dobrze się sprawdzają. Jest tam pełna informacja jak wygląda ten projekt. Można go obejrzeć, zastanowić się i zgłosić. Oczywiście zapraszamy do udziału wszystkich chętnych niezależnie od wieku, wyglądu, tożsamości czy orientacji seksualnej. Jedyny warunek to pełnoletniość. Uczestnicy poprzednich edycji nagrali też informacje o tym jak czują się po programie, jak zostali odebrani. Czy znaleźli w tym programie swoją miłość? Myślę, że to bardzo ważny aspekt - odpowiada szefowa programowa Grupy Kino Polska.
Na jakim etapie są prace nad nową edycją? Będą następne czy myślicie nad następcą formatu? - Obecnie trwają castingi. Zdjęcia do nowej edycji programu planujemy na przełomie listopada i grudnia. Premierę zaplanowaliśmy na przełom lutego i marca. Chcielibyśmy kontynuować ten format, ale za wcześnie jeszcze by o tym mówić. Oczywiście cały czas intensywnie pracujemy też nad nową ofertą programową dla naszych widzów na 2025r. - zapowiada Łupina.
Trzeci sezon programu Zoom TV „Magia nagości. Polska” oglądało średnio 126 tys. widzów, o 103 tys. osób mniej niż przed rokiem. Przełożyło się to na 2,03 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 1,79 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.