Telewizja 2024-10-27
2

Platforma cyfrowa uruchomi platformę z darmowymi kanałami FAST

Platforma cyfrowa DirecTV zapowiedziała, że 15 listopada wystartuje platforma MyFree DirecTV z kanałami telewizyjnymi w modelu FAST. Do ich odbioru nie będzie potrzebna antena satelitarna. Stacje będą oferowane w streamingu za darmo. Będą utrzymywać się z reklam. 

Jak informuje Variety.com, na początku w ofercie platformy znajdą się kanały: pogodowy Fox Weather,powtarzający reality show A&E „Duck Dynasty”, z wiadomościami ze świata sportu SportsGrid, filmowy MovieSphere FAST (należy do Lionsgate), kulinarny Tastemade, latynoski Fuse TV El Rey Rebel, PokerGo, Ebony TV i Nosey, który ma powtarzać m.in. program „The Jerry Springer Show”. Kolejne stacje mają zostać dołączone w 2025 roku.

Zobacz: Nowy kanał Red Carpet Media Group od stycznia

Platforma FAST ma promować płatne treści

Usługa ma działać na wybranych telewizorach Smart TV i przystawkach do streamingu, komputerach i telefonach komórkowych. Będzie korzystać z wdrożonego na początku roku dla abonentów platformy cyfrowej rozwiązania DirecTV Your TV. Dzięki temu oprogramowaniu, po włączeniu telewizora widzom rekomendowane i eksponowane są programy zgodne z ich zainteresowaniami.

MyFree DirecTV ma nie tylko przynosić DirecTV dodatkowe przychody reklamowe, ale też promować treści z płatnych pakietów. Dlatego w zapowiadanych kanałach FAST znajdą się filmy, seriale, transmisje sportowe, dokumenty i treści dla dzieci.

- DirecTV widzi przyszłość telewizji w jasnych barwach. Zaoferujemy klientom większy wybór treści o wyższej jakości. Uruchomienie MyFree DirecTV to element tego planu – powiedziała Amy Leifer, dyrektor ds. sprzedaży reklam w DirecTV Advertising. - Jesteśmy skoncentrowani na wzmocnieniu naszych inwestycji w  obszarze FAST. Umożliwiamy naszym klientom reklamowym dotarcie do nowych odbiorców dzięki ściśle stargetowanym kanałom oraz innowacyjnym formatom reklamowym - dodała.

DirecTV inwestuje w darmowe kanały streamingowe w roku, w którym mają wygenerować prawie 8 mld dol. wpływów reklamowych w samych Stanach Zjednoczonych. Format zyskuje coraz większą popularność także w Europie. W Polsce kanały FAST oferują TVN Warner Bros. Discovery (20 kanałów), Wirtualna Polska, Rakuten TV, Grupa ZPR Media czy Sweet.TV.

Projektem MyFree DirecTV w roli dyrektora generalnego ma kierować Kent Rees. W ostatnim czasie był związany ze Sling TV, a w przeszłości pełnił kierownicze stanowiska w FAST Studios, Pop TV, Participant Media i IFC. Amerykańska platforma podała w komunikacie, że we wszystkich tych miejscach przyczynił się do znacznego wzrostu oglądalności.

W USA, gdzie usługi płatnej telewizji są znacznie droższe niż w Europie, sieci kablowe i platformy cyfrowe mierzą się z dużą liczbą wypowiedzeń abonentów. Klienci preferują usługi streamingowe typu Netflix, Amazon Prime Video, Max, Disney+, z którymi nie muszą wiązać się długoterminowymi umowami. Niedawno platforma cyfrowa DirecTV ogłosiła, że przejmuje konkurencyjną Dish Network i jej usługę OTT Sling TV. Zgodnie z umową, firma przeznaczy na zakup dotychczasowego rywala zaledwie jednego dolara w związku z przejęciem jego 9,75 mld dol. długów.  

Autor: ag

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas