Na łamach tygodnika „Sieci” (Fratria) jako felietonista zadebiutował europoseł PiS Daniel Obajtek, w ostatnich latach prezes Orlenu.
Pierwszy felieton Daniela Obajtka ukazał się w nowym numerze „Sieci”. Jest zatytułowany „Chocholi taniec Brukseli trwa”.
Obajtek to kolejny polityki PiS piszący do „Sieci”. Jak już informowaliśmy, od kilku miesięcy felietonistą tygodnika jest były europoseł Ryszard Czarnecki, niedawno zawieszony przez władze partii.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Sieci” wynosiła 29 430 egz., o 1,92 proc. więcej niż przed rokiem.
W wyborach na początku czerwca Daniel Obajtek został wybrany do Parlamentu Europejskiego. Startował z pierwszego miejsca na liście PiS w okręgu podkarpackim.
Od lutego 2018 do lutego br. był prezesem Orlenu. Za jego rządów koncern wszedł do sektora mediów. Jesienią 2020 roku zapłacił 130 mln zł za 64,9 proc. akcji przechodzącego wówczas restrukturyzację dystrybutora prasowego Ruch (pozostałe udziały należą do państwowych spółek PZU i Alior Bank). W ostatnich latach mocno zmalała liczba kiosków Ruchu, natomiast Orlen na potrzeby usługi dostarczania zakupów internetowych Orlen Paczka postawił już ponad 3,5 tys. automatów paczkowych. W 2022 roku grupa kapitałowa Ruch zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 10,4 proc. do 799,61 mln zł. Jej strata netto sięgnęła 86,07 mln zł, wobec 61,25 mln zł rok wcześniej.
Na początku 2021 roku Orlen kupił Polska Press od niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau, wyceniając je na 210 mln zł. W wydawnictwie szybko zmienił się zarząd (redaktor naczelną została Dorota Kania, a od jesieni 2022 roku prezesem jest Stanisław Bortkiewicz, poprzednio bliski współpracownik Jacka Kurskiego w Telewizji Polskiej) oraz naczelni prawie wszystkich dzienników regionalnych firmy. Pod skrzydłami Orlenu firma była nierentowna: w 2022 roku zanotowała wzrost przychodów o 4,7 proc. do 329,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 13,7 proc. do 375,4 mln zł, a jej strata netto wyniosła 23 mln zł, o 7,8 mln zł mniej niż rok wcześniej.
Od kilku lat Orlen ma 66 proc. udziałów agencji mediowej Sigma BiS, pozostałe 34 proc. należy do PZU. Sigma BiS obsługuje w zakresie planowania i zakupu mediów przede wszystkim duże spółki Skarbu Państwa.