Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze
W kwietniu br. polski rynek reklamowy w mediach pozainternetowych cennikowo wart był 2 proc. mniej niż rok temu. Cennikowo mniej zarobiły telewizja, gazety, outdoor i kina. Wzrosły wydatki w radiu, magazynach i na reklamę indoorową.
Z danych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły w kwietniu br. nieco ponad 2,5 mld zł. Było to 2 proc. mniej niż w kwietniu 2014 roku.
W omawianym okresie spadły wpływy reklamowe gazet, telewizji, outdooru i kin. Reklamodawcy zredukowali wydatki na reklamę w dziennikach o 7,7 proc., do 136 mln zł. Telewizja zarobiła o 5,9 proc. mniej niż rok temu - 1,46 mld zł, a firmy reklamy zewnętrznej - 9,6 proc. mniej (124,6 mln zł). Wydatki na reklamę kinową były w skali roku niższe o 7,4 proc. i wyniosły 72,1 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | IV 2014 | IV 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 1 550 390 922 zł | 1 457 932 669 zł | -5,9 |
Radio | 363 815 616 zł | 412 303 250 zł | 13,3 |
Gazety | 147 318 960 zł | 135 977 049 zł | -7,7 |
Magazyny | 309 684 223 zł | 329 655 853 zł | 6,4 |
Outdoor | 137 768 145 zł | 124 573 777 zł | -9,6 |
Kina | 77 854 759 zł | 72 119 184 zł | -7,4 |
Indoor | 2 171 930 zł | 3 498 050 zł | 61,1 |
Razem | 2 589 004 555 zł | 2 536 059 832 zł | -2 |
Wzrost przychodów z reklam w kwietniu br. zanotowały natomiast radio, magazyny i indoor. Reklamodawcy na obecność w rozgłośniach radiowych wydali 412,3 mln zł - o 13,3 proc. więcej niż rok temu. Za reklamy na łamach magazynów zapłacili łącznie 329,7 mln zł (6,4 proc. więcej), a na reklamę indoorową przeznaczyli 3,5 mln zł (61,1 proc. więcej).
Dołącz do dyskusji: Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze