Zakaz reklamowania niezdrowej żywności
Ofcom - brytyjski regulator rynku medialnego - zakazał emisji reklam niezdrowej żywności (junk food) w czasie programów telewizyjnych skierowanych do dzieci.
Reklamy jedzenia i picia bogatego w tłuszcz, sól i cukier nie będą mogły być nadawane przed, w trakcie i po programach dla dzieci w wieku 4-9 lat. Zakaz wprowadzono w związku narastającym problemem otyłości wśród dzieci.
Od przyszłego roku zakaz obejmie również spoty nadawane przy programach dla dzieci w wieku do 15 lat, a także przy programach dla dorosłych cieszących się także dużą popularnością wśród dzieci.
Kanały przeznaczone stricte dla dzieci będą mogły wprowadzać restrykcje stopniowo, ale pełny zakaz musi być zastosowany najpóźniej 1 stycznia 2009 roku.
Za dostosowanie reklam do nowych reguł odpowiadać będą stacje telewizyjne oraz Broadcast Advertising Clearance Centre (BACC) – organizacja zajmująca się akceptacją większości brytyjskich reklam. O tym, które produkty będą podlegać zakazowi, decydować będzie Food Standards Agency – niezależny organ nadzorczy odpowiedzialny za ochronę zdrowia i interesy konsumentów związane z żywnością.
Ofcom (Office of Communications) to brytyjski organ państwowy kontrolujący rynek mediów i telekomunikacji. Został powołany do życia 29 grudnia 2003 roku, zastępując i przejmując uprawnienia pięciu istniejących wcześniej urzędów (Broadcasting Standards Commission, Independent Television Commission, Office of Telecommunications – Oftel, Radio Authority, Radiocommunications Agency).
Dołącz do dyskusji: Zakaz reklamowania niezdrowej żywności