SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wspólne badanie mediów od Gemiusa, Nielsena i Millward Brown pokaże łączny zasięg i czas korzystania

Przygotowywane razem przez Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown badanie korzystania przez Polaków z różnych mediów będzie pokazywać łączny zasięg i czas korzystania z poszczególnych stacji, tytułów i serwisów we wszystkich mediach. Termin udostępnienia takich statystyk nie jest jeszcze znany.

Emil Pawłowski Emil Pawłowski

Zapowiedziane w środę badanie będzie oparte na pomiarach i sondażach korzystania z mediów realizowanych dotychczas przez Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown. Są one jednak oparte na różnych metodologiach i cyklach czasowych.

- Największym wyzwaniem jest integracja wyników realizowanych na różnych próbach badawczych, z których każda ma swoje unikalne cechy. W obrębie tych prób każda firma badawcza dokonuje pomiaru różnorodnych zachowań z różną częstotliwością pomiaru. Kluczowym celem jest takie zaprojektowanie badania, aby dostarczyć klientom wiedzę o wspołogladalności mediów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w Gemiusie.

>>> Wyniki słuchalności radia w Polsce

Badania czytelnictwa  prasy i słuchalności radia (zajmuje się nimi Millward Brown) są deklaratywne, a dane są udostępniane zbiorczo z 6 miesięcy. Badanie oglądalności (prowadzi je Nielsen Audience Measurement) to estymacja na całą populację wyników pomiaru oglądania telewizji przez respondentów z grupy reprezentatywnej, a wyniki dla danego programu są dostępne już następnego dnia. Natomiast pomiar odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych (realizowany przez Gemiusa pod nazwą Megapanel) to podsumowanie statystyk stron z wpiętymi kodami zliczającymi ruch i estymacja wyników pozostałych serwisów na podstawie zachowań uczestników badania, a wyniki są podawane dla kolejnych miesięcy.

>>> Dane oglądalności stacji i programów telewizyjnych

- W tej chwili trwają prace metodologiczne nad połączeniem tych danych w jednolity zbiór - opisuje Emil Pawłowski. - Jednym z pierwszych etapów będzie połączenie danych dotyczących telewizji i internetu. Już w tej chwili możemy powiedzieć, że w lipcu Gemius uruchomi dzienną produkcję wyników oglądalności stron www, dostosowując się do cyklu produkcyjnego badania telewizji - zapowiada. - Tu warto zaznaczyć, że nie mówimy o projekcie nowego badania mediów, a o połączeniu istniejących standardów w jedną bazę danych - dodaje.

>>> Stastystyki odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych

W połączonym badaniu zostanie określony całkowity zasięg i czas korzystania z poszczególnych swoich kanałów telewizyjnych i radiowych, stron www oraz tytułów prasowych we wszystkich mediach, w których są one dostępne. - Połączone badanie wszystkich mediów będzie również zawierać informacje pochodzące z badania TGI (Target Group Index), dzięki czemu wymienione wskaźniki będą dostępne także w grupach konsumenckich - dodaje Emil Pawłowski.

>>> Dane o czytelnictwie prasy

Firmy realizujące projekt nie wyznaczyły sobie terminu udostępnienia skonsolidowanych statystyk i sposobu ich dystrybucji. - To kwestie, które będziemy uzgadniać wspólnie z naszymi partnerami, czyli organizacjami branżowymi PBI, PBC, KBR oraz z nadawcami telewizyjnymi - zaznacza Pawłowski.

Dołącz do dyskusji: Wspólne badanie mediów od Gemiusa, Nielsena i Millward Brown pokaże łączny zasięg i czas korzystania

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Ciekawe ile osób będą badali bo na 1000 osobach to można wiarygodnie ustalić czy wolą na śniadanie bułki czy chleb, a nie słuchalność czy oglądalność.
0 0
odpowiedź
User
Zen
A ja poprosze adresiki tych wszystkich badan zebym mogl dopisac do pliku host w kazdym komputerku, telefoniku, tableciku i telewizorku ktory uzywam :)
0 0
odpowiedź
User
lol
przy tym poziomie wielkości prób to równie dobrze można rzucać kostką
0 0
odpowiedź