SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska zakończyła urządzanie się w nowej siedzibie

Wirtualna Polska Holding poinformowała, że w pełni pracuje już w nowej siedzibie przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie. Firma na siedem lat wynajęła tam o 2 tys. metrów kwadratowych więcej niż swoim poprzednim biurze.

Do siedziby w kompleksie Business Garden przy ul. Żwirki i Wigury 16 Wirtualna Polska Holding przeprowadziła się na przełomie grudnia i stycznia. Firma wynajęła tam powierzchnię na 7 lat, za co zapłaci ok. 41 mln zł.

W czwartek Wirtualna Polska podała, że w nowym biurze pracuje już w pełni. Wynajmuje tam o 2 tys. metrów kwadratowych więcej niż w swojej poprzedniej siedzibie przy ul. Jutrzenki.

- Tempo rozwoju spółki wymagało tej zmiany. W ciągu niespełna 5 lat liczba naszych pracowników wzrosła czterokrotnie. Stawiamy ich na pierwszym miejscu, dlatego chcemy zapewnić różne rodzaje przestrzeni, które odpowiadają współczesnym potrzebom. Jednocześnie staraliśmy się działać oszczędnie i zdroworozsądkowo. Mnóstwo elementów z poprzedniego biura wykorzystaliśmy ponownie, dając im nowe życie w naszym nowym domu - opisuje Elżbieta Bujniewicz-Belka, wiceprezes ds. finansowych w Wirtualna Polska Holding.

O połowę więcej salek konferencyjnych

Wnętrza w nowej siedzibie Wirtualnej Polski zostały zaprojektowane przez Pracownię Architektury i Urbanistyki FBT oraz Fruitorchard Interior Design. Oprócz klasycznych stref do pracy przy biurkach w biurze przygotowano kameralne „greenzony” z sofami, mikrosalki z sofami i ekranami, pomieszczenie do gier, a także - na każdym piętrze - kuchnie, jadalnie i punkty z kawą.

W biurze jest o połowę więcej salek konferencyjnych niż w poprzedniej siedzibie Wirtualnej Polski, z czego prawie wszystkie wyposażone są w zaawansowane systemy do wideokonferencji. Zainstalowano też stoły coworkingowe do szybkich spotkań i budki do rozmów telefonicznych. W budynku jest siłownia.

Na parterze znajduje się WP Klub - największa wspólna przestrzeń, w której centrum jest scena i videowall, składający się z 9 dużych ekranów. Mają się tam odbywać zarówno większe prezentacje zewnętrzne i wewnętrzne, jak też wspólne oglądanie wydarzeń sportowych. Na parterze jest także strefa Telewizji WP ze studiami i przestrzeniami do produkcji telewizyjnej.


- Fenomenalne, wielkoformatowe, dynamiczne fotografie polskich miast autorstwa Macieja Margasa, które przywędrowały z nami z poprzedniej siedziby i ponownie zagościły w strefach pracy, zyskały nowe artystyczne sąsiedztwo w postaci przepięknych grafik młodych polskich ilustratorów i plakacistów ilustrujących tym razem przestrzenie „zielonej Polski” w strefach wypoczynkowych - opisuje projektantka wnętrz Katarzyna Miastkowska, koordynująca aranżację nowego biura Wirtualnej Polski.

Różne strefy mają kolorystykę kojarzącą się z wypoczynkiem, dlatego nadano im nazwy takie jak Hel, Mazury, Podhale czy Bieszczady. WP współpracowała przy tym również z MAD illustrators.

- Wszystkie przestrzenie zostały połączone spójną kolorystyką. Dotychczasowe kolory stosowane we wnętrzach WP, czyli czerwony, szary i biały ociepliły zielenie i elementy z drewna. Nowe biuro WP wyróżniają mocne digitalowe akcenty, które oddają ducha marki i jej dynamiczny charakter - komentuje Anna Federowicz-Tomaszewska, architekt FBT.

W kompleksie Business Garden 60 proc. stanowią biologiczne czynne tereny zielone. Budynki wyposażono w system zarządzania wodą opadową, co pozwala w całym kompleksie zaoszczędzić 6 mln litrów wody rocznie. Na terenie kompleksu powstały także ule i domki dla ptaków.


Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje internetowej Wirtualna Polska Holding zanotowały 21,81 mln użytkowników i 3,13 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 17,42 mln użytkowników i 2,02 mld odsłon. W kategorii informacyjno-publicystycznej WP.pl miała 9,84 mln odwiedzających i 218,8 mln odsłon.

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 519 mln zł oraz 44,27 mln zł zysku netto (wobec 49,4 mln zł rok wcześniej).

Pod koniec lutego br. Wirtualna Polska Holding razem ze swoimi spółkami zależnymi zaciągnęła kredyty w wysokości do 978 mln zł, z czego do 602 mln zł ma zostać przeznaczone na akwizycje i inne inwestycje. Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl firma jest zainteresowana kupnem Grupy Interia wystawionej na sprzedaż przez Bauer Media.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zakończyła urządzanie się w nowej siedzibie

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
przepięknie.
0 0
odpowiedź
User
morus
Krzysztof Suwart wybrał już sobie biurko?
0 0
odpowiedź
User
obywatel
To teraz gdansk wyglada jak zaplecze
0 0
odpowiedź