W wakacje widzowie wybierali sport i kabarety, TVP z dużym spadkiem
Podczas tegorocznych wakacji najchętniej oglądanymi pozycjami były transmisje sportowe oraz gale kabaretowe. Najpopularniejszą stacją pozostała TVP1, ale podobnie jak TVP2, zanotowała ona ogromny spadek widowni. Na reklamę wydał najwięcej Aflofarm.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem oglądalności podczas tegorocznych wakacji była - tak jak rok wcześniej - Jedynka. Jej udział spadł jednak o 23,1 proc. do 11,97 proc. i był tylko o 0,10 proc. wyższy od wyniku drugiego Polsatu. Stacja ta zanotowała spadek o 7,2 proc., ale zachowała pozycję wicelidera.
Z czwartego na trzecie miejsce awansowała telewizja TVN, której wynik spadł o 6 proc. do 10,47 proc. Stacji tej udało się wyprzedzić Dwójkę, która spadła z podium na czwartą pozycję, bo jej udział zmalał z 11,48 proc. do 8,08 proc. Trzeba jednak dodać, że podczas ubiegłorocznych wakacji TVP1 i TVP2 transmitowały igrzyska olimpijskie w Londynie, podczas gdy w lipcu i sierpniu br. na ich antenach nie było porównywalnej imprezy sportowej.
Piątą najpopularniejszą stacją w czasie wakacji była TVN7. Jej udział poszedł do góry aż o 33,2 proc. do 3,69 proc. Dalej znalazły się takie kanały jak TVP Info (3,68 proc.), TVN24 (3,38 proc.) i TV Puls (3,27 proc.).
stacja |
Wszyscy 4+ |
|
lipiec - sierpień 2012 |
lipiec-sierpień 2013 |
|
TVP1 |
15,56% |
11,97% |
Polsat |
12,79% |
11,87% |
TVN |
11,14% |
10,47% |
TVP2 |
11,48% |
8,08% |
TVN7 |
2,77% |
3,69% |
TVP INFO |
4,70% |
3,68% |
TVN24 |
3,43% |
3,38% |
TV PULS |
2,24% |
3,27% |
TV4 |
2,52% |
2,59% |
Polsat2 |
1,45% |
1,90% |
TVP Seriale |
0,83% |
1,52% |
Puls 2 |
0,16% |
1,39% |
TTV |
0,37% |
1,18% |
Polsat News |
1,03% |
1,18% |
Polsat Sport |
0,68% |
1,13% |
Polo TV |
0,57% |
0,98% |
Eska TV |
0,48% |
0,91% |
TVP Polonia |
0,59% |
0,86% |
ATM Rozrywka |
0,30% |
0,85% |
AXN |
1,03% |
0,85% |
W grupie komercyjnej 16-49 największy udział, wynoszący 13,05 proc., miał Polsat, który zanotował spadek o 9,1 proc. Na drugie miejsce z trzeciego awansował TVN (11,33 proc., spadek o 1,7 proc.), dalej uplasowały się: TVP1 (8,57 proc., - 31,9 proc.) i TVP2 (7,07 proc., - 29,4 proc.).
Piąta lokata w tej grupie także należała do TVN7 (3,62 proc.), a oczko niżej znalazła się TV Puls (3,43 proc.).
stacja |
16-49 |
|
lipiec - sierpień 2012 |
lipiec-sierpień 2013 |
|
Polsat |
14,35% |
13,05% |
TVN |
11,53% |
11,33% |
TVP1 |
12,58% |
8,57% |
TVP2 |
10,01% |
7,07% |
TVN7 |
3,02% |
3,62% |
TV PULS |
2,34% |
3,43% |
TVN24 |
2,69% |
2,67% |
TV4 |
2,56% |
2,49% |
Polsat2 |
1,64% |
1,99% |
TVP Seriale |
0,92% |
1,81% |
TVP INFO |
2,53% |
1,56% |
Eska TV |
0,82% |
1,49% |
Polo TV |
0,91% |
1,43% |
Puls 2 |
0,20% |
1,36% |
TTV |
0,35% |
1,33% |
Discovery |
0,84% |
1,19% |
Polsat Sport |
0,72% |
1,18% |
Polsat News |
0,96% |
1,00% |
ATM Rozrywka |
0,33% |
1,00% |
AXN |
1,26% |
0,89% |
Najwięcej oglądających podczas wakacji zgromadził mecz eliminacji do Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawą a Steaua Bukareszt, który oglądało 4,02 mln osób. Drugą najpopularniejszą pozycją była “Prognoza Pogody” (3,96 mln widzów), a na na podium znalazł się “Super Mecz”, w którym FC Barcelona grała z Lechią Gdańsk (3,95 mln).
W dziesiątce topowych programów w lipcu i sierpniu br. znalazło się siedem pozycji z TVP1, dwie z TVP2 i jedna z Polsatu.
Top 10 programów w lipcu i sierpniu 2013 |
Wszyscy 4+ |
|||||
Program |
stacja |
data |
Start |
koniec |
AMR |
SHR % |
LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ - LEGIA WARSZAWA - STEAUA BUKARESZT |
TVP1 |
27-08-13 |
20:26 |
22:47 |
4 024 866 |
28,93% |
PROGNOZA POGODY |
TVP1 |
11-08-13 |
20:14 |
20:17 |
3 959 813 |
30,02% |
SUPER MECZ FC BARCELONA - LECHIA GDAŃSK /TRANSMISJA/ |
TVP1 |
30-07-13 |
20:27 |
22:50 |
3 949 174 |
29,97% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
11-08-13 |
20:02 |
20:06 |
3 839 955 |
30,42% |
XV MAZURSKA NOC KABARETOWA MRĄGOWO 2013 /KABARET/ |
TVP2 |
13-07-13 |
21:25 |
22:17 |
3 715 319 |
28,29% |
ŚWIETOKRZYSKA GALA KABARETOWA /KABARET/ - cz.2 |
TVP2 |
31-08-13 |
21:13 |
22:14 |
3 661 681 |
28,09% |
TOP OF THE TOP SOPOT FESTIVAL 2013- LIVE IS LIFE PRZEBOJOWE LATA 80 CZ.2 |
Polsat |
23-08-13 |
20:58 |
22:12 |
3 562 774 |
26,70% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
25-08-13 |
19:30 |
19:53 |
3 535 033 |
27,93% |
GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIŁ.POL./ |
TVP1 |
30-07-13 |
20:05 |
20:09 |
3 490 440 |
28,66% |
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - DANIA |
TVP1 |
14-08-13 |
20:29 |
22:53 |
3 479 807 |
27,63% |
Top 10 programów w lipcu i sierpniu 2013 |
16-49 |
|||||
Program |
stacja |
data |
Start |
koniec |
AMR |
SHR % |
LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ - LEGIA WARSZAWA - STEAUA BUKARESZT |
TVP1 |
27-08-13 |
20:26 |
22:47 |
1 762 203 |
29,13% |
SUPER MECZ FC BARCELONA - LECHIA GDAŃSK /TRANSMISJA/ |
TVP1 |
30-07-13 |
20:27 |
22:50 |
1 614 291 |
28,98% |
ŚWIĘTOKRZYSKA GALA KABARETOWA /KABARET/ - CZ.2 |
TVP2 |
31-08-13 |
21:13 |
22:14 |
1 570 231 |
28,24% |
TOP OF THE TOP SOPOT FESTIVAL 2013 - 5 LAT Z MUZODAJNIA - NAJWIĘKSZE PRZEBOJE LATA CZ.3 |
Polsat |
24-08-13 |
21:45 |
22:16 |
1 542 116 |
30,97% |
XV MAZURSKA NOC KABARETOWA MRĄGOWO 2013 /KABARET/ |
TVP2 |
13-07-13 |
21:25 |
22:17 |
1 483 972 |
27,29% |
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - DANIA |
TVP1 |
14-08-13 |
20:29 |
22:53 |
1 306 533 |
24,18% |
XIX FESTIWAL KABARETU W KOSZALINIE 2013 - CZ.2 |
TVP2 |
27-07-13 |
21:21 |
22:23 |
1 258 691 |
27,81% |
GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIŁ.POL./ |
TVP1 |
30-07-13 |
20:05 |
20:09 |
1 248 571 |
26,59% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
30-07-13 |
20:00 |
20:04 |
1 243 346 |
26,90% |
NIE MA MOCNYCH /KOM.POL/ |
TVP1 |
19-08-13 |
20:25 |
21:56 |
1 240 421 |
23,06% |
Z danych wynika, że w lipcu i sierpniu br. statystyczny widz oglądał telewizję przez 3 godz. 30 minuty dziennie, czyli o trzy minuty dłużej niż podczas ubiegłorocznych wakacji.
Najwięcej na reklamę w wakacje wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - była to kwota ponad 143 mln zł, co oznacza wzrost o 47,7 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Druga lokata przypadła firmie Unilever z wydatkami na poziomie 104 mln zł (spadek o 11,3 proc.), a trzecie miejsce zajął koncern Procter & Gamble (74 mln zł, spadek o 21,3 proc.).
Wydatki reklamowe brutto |
Lipiec-sierpień 2012 |
Lipiec-sierpień 2013 |
AFLOFARM |
96863612 |
143028617 |
UNILEVER |
1,17E+08 |
103809215 |
PROCTER & GAMBLE |
93191871 |
73379361 |
RECKITT BENCKISER |
82475161 |
69250389 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
24415632 |
59514694 |
PEPSICO |
30811259 |
58659075 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
52430201 |
49136036 |
FERRERO |
27688950 |
40386313 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
53462772 |
37948972 |
DANONE |
39666900 |
37779805 |
Prezentowane dane dotyczące wydatków cennikowych brutto.
Dołącz do dyskusji: W wakacje widzowie wybierali sport i kabarety, TVP z dużym spadkiem