SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W wakacje widzowie wybierali sport i kabarety, TVP z dużym spadkiem

Podczas tegorocznych wakacji najchętniej oglądanymi pozycjami były transmisje sportowe oraz gale kabaretowe. Najpopularniejszą stacją pozostała TVP1, ale podobnie jak TVP2, zanotowała ona ogromny spadek widowni. Na reklamę wydał najwięcej Aflofarm.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem oglądalności podczas tegorocznych wakacji była - tak jak rok wcześniej - Jedynka. Jej udział spadł jednak o 23,1 proc. do 11,97 proc. i był tylko o 0,10 proc. wyższy od wyniku drugiego Polsatu. Stacja ta zanotowała spadek o 7,2 proc., ale zachowała pozycję wicelidera.

Z czwartego na trzecie miejsce awansowała telewizja TVN, której wynik spadł o 6 proc. do 10,47 proc. Stacji tej udało się wyprzedzić Dwójkę, która spadła z podium na czwartą pozycję, bo jej udział zmalał z 11,48 proc. do 8,08 proc. Trzeba jednak dodać, że podczas ubiegłorocznych wakacji TVP1 i TVP2 transmitowały igrzyska olimpijskie w Londynie, podczas gdy w lipcu i sierpniu br. na ich antenach nie było porównywalnej imprezy sportowej.

Piątą najpopularniejszą stacją w czasie wakacji była TVN7. Jej udział poszedł do góry aż o 33,2 proc. do 3,69 proc. Dalej znalazły się takie kanały jak TVP Info (3,68 proc.), TVN24 (3,38 proc.) i TV Puls (3,27 proc.).

stacja

Wszyscy 4+

lipiec - sierpień 2012

lipiec-sierpień 2013

TVP1

15,56%

11,97%

Polsat

12,79%

11,87%

TVN

11,14%

10,47%

TVP2

11,48%

8,08%

TVN7

2,77%

3,69%

TVP INFO

4,70%

3,68%

TVN24

3,43%

3,38%

TV PULS

2,24%

3,27%

TV4

2,52%

2,59%

Polsat2

1,45%

1,90%

TVP Seriale

0,83%

1,52%

Puls 2

0,16%

1,39%

TTV

0,37%

1,18%

Polsat News

1,03%

1,18%

Polsat Sport

0,68%

1,13%

Polo TV

0,57%

0,98%

Eska TV

0,48%

0,91%

TVP Polonia

0,59%

0,86%

ATM Rozrywka

0,30%

0,85%

AXN

1,03%

0,85%


W grupie komercyjnej 16-49 największy udział, wynoszący 13,05 proc., miał Polsat, który zanotował spadek o 9,1 proc. Na drugie miejsce z trzeciego awansował TVN (11,33 proc., spadek o 1,7 proc.), dalej uplasowały się: TVP1 (8,57 proc., - 31,9 proc.) i TVP2 (7,07 proc., - 29,4 proc.).

Piąta lokata w tej grupie także należała do TVN7 (3,62 proc.), a oczko niżej znalazła się TV Puls (3,43 proc.).

stacja

16-49

lipiec - sierpień 2012

lipiec-sierpień 2013

Polsat

14,35%

13,05%

TVN

11,53%

11,33%

TVP1

12,58%

8,57%

TVP2

10,01%

7,07%

TVN7

3,02%

3,62%

TV PULS

2,34%

3,43%

TVN24

2,69%

2,67%

TV4

2,56%

2,49%

Polsat2

1,64%

1,99%

TVP Seriale

0,92%

1,81%

TVP INFO

2,53%

1,56%

Eska TV

0,82%

1,49%

Polo TV

0,91%

1,43%

Puls 2

0,20%

1,36%

TTV

0,35%

1,33%

Discovery

0,84%

1,19%

Polsat Sport

0,72%

1,18%

Polsat News

0,96%

1,00%

ATM Rozrywka

0,33%

1,00%

AXN

1,26%

0,89%


Najwięcej oglądających podczas wakacji zgromadził mecz eliminacji do Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawą a Steaua Bukareszt, który oglądało 4,02 mln osób. Drugą najpopularniejszą pozycją była “Prognoza Pogody” (3,96 mln widzów), a na na podium znalazł się “Super Mecz”, w którym FC Barcelona grała z Lechią Gdańsk (3,95 mln).

W dziesiątce topowych programów w lipcu i sierpniu br. znalazło się siedem pozycji z TVP1, dwie z TVP2 i jedna z Polsatu.

Top 10 programów w lipcu i sierpniu 2013

Wszyscy 4+

Program

stacja

data

Start

koniec

AMR

SHR %

LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ - LEGIA WARSZAWA - STEAUA BUKARESZT

TVP1

27-08-13

20:26

22:47

4 024 866

28,93%

PROGNOZA POGODY

TVP1

11-08-13

20:14

20:17

3 959 813

30,02%

SUPER MECZ FC BARCELONA - LECHIA GDAŃSK /TRANSMISJA/

TVP1

30-07-13

20:27

22:50

3 949 174

29,97%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

11-08-13

20:02

20:06

3 839 955

30,42%

XV MAZURSKA NOC KABARETOWA MRĄGOWO 2013 /KABARET/

TVP2

13-07-13

21:25

22:17

3 715 319

28,29%

ŚWIETOKRZYSKA GALA KABARETOWA /KABARET/ - cz.2

TVP2

31-08-13

21:13

22:14

3 661 681

28,09%

TOP OF THE TOP SOPOT FESTIVAL 2013- LIVE IS LIFE PRZEBOJOWE LATA 80 CZ.2

Polsat

23-08-13

20:58

22:12

3 562 774

26,70%

WIADOMOŚCI

TVP1

25-08-13

19:30

19:53

3 535 033

27,93%

GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIŁ.POL./

TVP1

30-07-13

20:05

20:09

3 490 440

28,66%

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - DANIA

TVP1

14-08-13

20:29

22:53

3 479 807

27,63%

 

Top 10 programów w lipcu i sierpniu 2013

16-49

Program

stacja

data

Start

koniec

AMR

SHR %

LIGA MISTRZÓW - ELIMINACJE /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ - LEGIA WARSZAWA - STEAUA BUKARESZT

TVP1

27-08-13

20:26

22:47

1 762 203

29,13%

SUPER MECZ FC BARCELONA - LECHIA GDAŃSK /TRANSMISJA/

TVP1

30-07-13

20:27

22:50

1 614 291

28,98%

ŚWIĘTOKRZYSKA GALA KABARETOWA /KABARET/ - CZ.2

TVP2

31-08-13

21:13

22:14

1 570 231

28,24%

TOP OF THE TOP SOPOT FESTIVAL 2013 - 5 LAT Z MUZODAJNIA - NAJWIĘKSZE PRZEBOJE LATA CZ.3

Polsat

24-08-13

21:45

22:16

1 542 116

30,97%

XV MAZURSKA NOC KABARETOWA MRĄGOWO 2013 /KABARET/

TVP2

13-07-13

21:25

22:17

1 483 972

27,29%

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - DANIA

TVP1

14-08-13

20:29

22:53

1 306 533

24,18%

XIX FESTIWAL KABARETU W KOSZALINIE 2013 - CZ.2

TVP2

27-07-13

21:21

22:23

1 258 691

27,81%

GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIŁ.POL./

TVP1

30-07-13

20:05

20:09

1 248 571

26,59%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

30-07-13

20:00

20:04

1 243 346

26,90%

NIE MA MOCNYCH /KOM.POL/

TVP1

19-08-13

20:25

21:56

1 240 421

23,06%


Z danych wynika, że w lipcu i sierpniu br. statystyczny widz oglądał telewizję przez 3 godz. 30 minuty dziennie, czyli o trzy minuty dłużej niż podczas ubiegłorocznych wakacji.

Najwięcej na reklamę w wakacje wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - była to kwota ponad 143 mln zł, co oznacza wzrost o 47,7 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Druga lokata przypadła firmie Unilever z wydatkami na poziomie 104 mln zł (spadek o 11,3 proc.), a trzecie miejsce zajął koncern Procter & Gamble (74 mln zł, spadek o 21,3 proc.).

Wydatki reklamowe brutto

Lipiec-sierpień 2012

Lipiec-sierpień 2013

AFLOFARM

96863612

143028617

UNILEVER

1,17E+08

103809215

PROCTER & GAMBLE

93191871

73379361

RECKITT BENCKISER

82475161

69250389

KOMPANIA PIWOWARSKA

24415632

59514694

PEPSICO

30811259

58659075

HENKEL/SCHWARZKOPF

52430201

49136036

FERRERO

27688950

40386313

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

53462772

37948972

DANONE

39666900

37779805

Prezentowane dane dotyczące wydatków cennikowych brutto.

 

 

Dołącz do dyskusji: W wakacje widzowie wybierali sport i kabarety, TVP z dużym spadkiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nie ma
TVP-OLITRUK po prostu nie ma.
0 0
odpowiedź
User
erwe
"Za to z trzeciego na czwarte awansowała TVN". Im gorzej, tym lepiej?
0 0
odpowiedź
User
EM
"Widzowie w wakacje wybierali sport i kabarety". A co mieli wybrać?! Powtórki słabych filmow? Co telewizja proponowała latem? Wstajesz i wakacje lub coś podobnego?
0 0
odpowiedź