W Polsacie reklamy droższe o 6 procent
W styczniowym cenniku reklamowym Polsatu spoty są średnio o 6 proc. droższe niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialach „Kości” i „CSI Miami” oraz poniedziałkowych „Mega Hitach”.
Najdroższy w styczniowej ofercie reklamowej Polsatu jest pierwszy blok w trakcie premierowych odcinków „Kości”, emitowanych w niedziele po 22:00. 30-sekundowa reklama o tej porze kosztuje 28,4 tys. zł. Za inne spoty pokazywane przy tym serialu trzeba zapłacić od 22,1 do 25,5 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty dotyczą reklam 30-sekundowych). Rok temu spoty przy „Kościach” –emitowanych także w niedzielne wieczory, nawet trochę wcześniej – kosztowały od 21,8 do 23,8 tys. zł.
Nieco tańsze w styczniowym cenniku Polsatu są reklamy przy innym amerykańskim serialu kryminalnym – „CSI Miami”, którego dwa odcinki są nadawane bezpośrednio przed „Kośćmi”. Na spot w tym paśmie trzeba wydać od 18,7 do 27,9 tys. zł. W styczniu br. Polsat pokazywał tylko powtórki „CSI Miami” (we wtorki późnym wieczorem). Natomiast w czwartkowym prime timie po 20:00 nadawane były nowe odcinki „CSI: Kryminalnych zagadek Nowego Jorku”, przy których reklamy kosztowały od 15,1 do 21,1 tys. zł.
Z kolei za reklamę przy filmie w poniedziałkowym cyklu „Mega Hit” trzeba zapłacić najmniej 12,8 tys. zł, a maksymalnie – 28 tys. zł. Rok temu cena spotu w tym paśmie wynosiła od 11,4 do 24,5 tys. zł. Najdroższe reklamy przy filmach familijnych emitowanych w piątki po 20:00 kosztują 26,9 tys. zł, czyli o 3,6 tys. zł więcej niż rok temu.
Natomiast spot emitowany ok. 18:30 w przerwie nowego odcinka „Pierwszej miłości” kosztuje obecnie od 20,3 do 24,3 tys. zł. W ofercie ze stycznia br. za najdroższą reklamę przy tym serialu trzeba było zapłacić 19,1 tys. zł. Z kolei cena spotu przy nowym odcinku „Świata według Kiepskich” wynosi teraz 20,9 tys. zł (rok temu serial był emitowany w inne dni i o innej porze).
W wieczornym paśmie informacyjnym Polsatu najdroższe są reklamy przed serwisem sportowym – maksymalnie trzeba za nie zapłacić 20,5 tys. zł, czyli 1,7 tys. więcej niż przed rokiem, a najmniej – 12,3 tys. zł. Ceny spotów przed głównym wydaniem „Wydarzeń” wynoszą od 8,2 do 18,3 tys. zł, a przed prognozą pogody – od 12,8 do 19,3 tys. zł.
Ogółem reklamy w cenniku Polsatu na styczeń są przeciętnie o 6 proc. droższe niż rok temu. Tym samym Polsat jako jedyny z głównych kanałów telewizyjnych podniósł swój styczniowy cennik reklamowy. W ofercie TVN na przyszły miesiąc reklamy są bowiem o 6 proc. tańsze niż przed rokiem (więcej na ten temat), a w cenniku TVP – o 15 proc. tańsze (więcej).
Dołącz do dyskusji: W Polsacie reklamy droższe o 6 procent