W III kw. sprzedaż tabletów znowu w dół, Apple przed Samsungiem
W III kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 48,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2015 roku zmalała o 12,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (55,7 mln). To już czwarty kolejny kwartał zakończony spadkiem.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 19,7 proc., z 12,3 mln do 9,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 22,1 proc. do 20,3 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 17,1 proc., z 9,7 mln do 8 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 17,4 proc. do 16,5 proc.).
Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Asus i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2015 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
III KW. 2015 SPRZEDAŻ |
III KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
III KW. 2014 SPRZEDAŻ |
III KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
9.9 |
20.3% |
12.3 |
22.1% |
-19.7% |
2. Samsung |
8.0 |
16.5% |
9.7 |
17.4% |
-17.1% |
3. Lenovo |
3.1 |
6.3% |
3.1 |
5.5% |
0.9% |
4. Asus |
1.9 |
4.0% |
3.4 |
6.1% |
-43.4% |
5. Huawei |
1.8 |
3.7% |
0.7 |
1.3% |
147.9% |
Pozostałe |
23.9 |
49.1% |
26.4 |
47.5% |
-9.6% |
SUMA |
48.7 |
100.0% |
55.7 |
100.0% |
-12.6% |
Dołącz do dyskusji: W III kw. sprzedaż tabletów znowu w dół, Apple przed Samsungiem