Dwucyfrowy spadek sprzedaży tabletów w I kwartale, Apple przed Samsungiem
W I kwartale 2018 r. na całym świecie sprzedano 31,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 11,7 proc., z 35,8 miliona do 31,7 miliona sztuk.
Jednocześnie warto podkreślić, że w przypadku tabletów 2-w-1 z odłączaną klawiaturą (detachable), takich jak Microsoft Surface czy iPad Pro, sprzedaż wzrosła rok do roku o 2,9 proc. Tego typu urządzenia stanowiły 15,3 proc. wszystkich sprzedanych tabletów. Natomiast o 13,9 proc., do 26,8 miliona sztuk, spadła sprzedaż tradycyjnych tabletów (slate), co pociągnęło w dół cały rynek.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 2,1 proc., z 8,9 miliona do 9,1 miliona sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 24,9 proc. do 28,8 proc. Koncern z Cupertino sprzedał 1,8 miliona iPadów Pro i był liderem także w segmencie urządzeń detachable.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów o 11,4 proc., z 6 milionów do 5,3 miliona sztuk, ale jego rynkowy udział nie zmienił się (16,7 proc.).
Do Top 3 wróciło Huawei, a to dzięki 13-proc. wzrostowi sprzedaży (z 2,8 mln do 3,2 mln sztuk), co dało chińskiej firmie 10 proc. udziału w rynku. Na czwartej pozycji znalazło się Lenovo, a na piątą spadł Amazon.com, który sprzedał dwa razy mniej tabletów niż rok wcześniej.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W I KWARTALE 2018 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | I KW. 2018 SPRZEDAŻ | I KW. 2018 UDZIAŁ W RYNKU | I KW. 2017 SPRZEDAŻ | I KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 9.1 | 28.8% | 8.9 | 24.9% | 2.1% |
2. Samsung | 5.3 | 16.7% | 6.0 | 16.7% | -11.4% |
3. Huawei | 3.2 | 10.0% | 2.8 | 7.8% | 13.0% |
4. Lenovo | 2.1 | 6.6% | 2.1 | 5.8% | 1.8% |
5. Amazon.com | 1.1 | 3.5% | 2.2 | 6.0% | -49.5% |
Pozostałe | 10.9 | 34.4% | 13.9 | 38.8% | -21.7% |
SUMA | 31.7 | 100.0% | 35.8 | 100.0% | -11.7% |
Dołącz do dyskusji: Dwucyfrowy spadek sprzedaży tabletów w I kwartale, Apple przed Samsungiem