Vox FM i TOK FM z największymi wzrostami reklamowymi, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)
W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe stacji radiowych ogółem wzrosły o ponad 25 proc. w skali roku. Największą dynamikę przychodów zanotowały Vox FM, TOK FM i Radio ZET.
Przez pierwszych osiem miesięcy br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 3,4 mld zł, o 25,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie liderem wpływów z reklam wśród rozgłośni jest RMF FM. Stacja ta w omawianym okresie zarobiła na reklamach 922,3 mln zł, czyli 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Na okres wakacyjny ceny reklam w RMF FM podwyższono średnio o 2,7 proc.
Procentowo najbardziej zwiększyły się wpływy reklamowe Vox FM, TOK FM i Radia ZET. Vox FM zwiększyło przychody w skali roku o 45,3 proc., do 48,2 mln zł, a TOK FM - o 40,6 proc., do 68,5 mln zł. Z kolei Radio ZET zarobiło z kolei 30,8 proc. więcej - 711,6 mln zł.
Przypomnijmy, że latem br. Grupa Radiowa Time podniosła ceny reklam w swoich stacjach, a w VOX FM stawki wzrosły średnio o 14 proc.
Reklamodawcy przeznaczyli też więcej na reklamy w radiu Złote Przeboje Warszawa, radiowej Trójce i Jedynce oraz w Esce Warszawa. Pierwsza z tych stacji osiągnęła wpływy reklamowe w wysokości 41,3 mln zł (wzrost o 24,8 proc.). Trójka zarobiła 165,9 mln zł (więcej o 22,8 proc.), Jedynka - 97,4 mln zł (22,3 proc. więcej), natomiast Eska Warszawa zwiększyła wpływy z reklam o 15 proc., do 44,4 mln zł.
W czołówce stacji z największymi przychodami reklamowymi pojawiły się Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, rok wcześniej będące poza pierwszą dziesiątką. Wypadły z niej natomiast Eska Wrocław i Eska Poznań.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2014 |
I-VIII 2015 |
zmiana proc. |
RMF FM |
804 628 075 zł |
922 298 725 zł |
14,6 |
RADIO ZET |
544 022 025 zł |
711 605 470 zł |
30,8 |
PROGRAM III POLSKIEGO RADIA |
135 126 430 zł |
165 925 510 zł |
22,8 |
PROGRAM I POLSKIEGO RADIA |
79 590 040 zł |
97 366 520 zł |
22,3 |
TOK FM |
48 715 140 zł |
68 476 286 zł |
40,6 |
VOX FM |
33 157 180 zł |
48 186 560 zł |
45,3 |
ESKA WARSZAWA |
38 565 560 zł |
44 361 570 zł |
15 |
ZŁOTE PRZEBOJE WARSZAWA |
33 075 150 zł |
41 288 566 zł |
24,8 |
ZŁOTE PRZEBOJE POZNAŃ |
B.D. |
40 163 623 zł |
B.d. |
RMF CLASSIC |
B.D. |
38 857 396 zł |
B.d. |
razem |
2 716 268 235 zł |
3 397 178 403 zł |
25,1 |
Dołącz do dyskusji: Vox FM i TOK FM z największymi wzrostami reklamowymi, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)