SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Viaplay zabiega o wsparcie Brukseli dla „ambitnych europejskich firm”

Anders Jensen, prezes  Viaplay Group spotkał się w Brukseli z Thierrym Bretonem, unijnym komisarzem ds. rynku wewnętrznego, aby omówić sytuację na rynku audiowizualnym i zaapelować o działania, która będą wsparciem dla „ambitnych europejskich przedsiębiorstw” w starciu z amerykańskimi serwisami streamingowymi.

Kilka miesięcy temu szwedzkie Nordic Entertainment Group (NENT Group) zmieniło nazwę na Viaplay Group, aby podkreślić znaczenie serwisu streamingowego Viaplay w swojej strategii. Obecnie usługa jest dostępna w 10 krajach europejskich (w Polsce od sierpnia ub.r.) i w Stanach Zjednoczonych. Do końca 2023 roku platforma streamingowa Viaplay ma być obecna w co najmniej 21 krajach, w tym na co najmniej 16 rynkach z bezpośrednią ofertą dla odbiorców platformy Viaplay oraz na co najmniej 5 rynkach partnerskich z ofertą Viaplay Select.  Viaplay Group planuje pozyskać 12 milionów subskrybentów Viaplay do końca 2025 roku.

„Możemy konkurować z globalnymi graczami”

Viaplay musi rywalizować o subskrybentów z amerykańskimi gigantami, takimi jak Netflix, Amazon Prime Video, HBO Max czy Disney+. Podczas spotkania w Brukseli poruszono kwestię planów Komisji Europejskiej w sektorze mediów, usuwanie barier ułatwiających wejście na rynek i wzrost przychodów, a także prace nad przyszłym europejskim aktem o wolności mediów.

Zobacz także: Viaplay z transmisjami 4K? „Wymagają użycia specjalnego sprzętu”

- Viaplay Group to europejska historia sukcesu - powiedział Jensen. - Nasza ciągła ekspansja pokazuje, że kontynent może tworzyć platformy streamingowe zdolne do konkurowania z globalnymi graczami. Spotkanie z komisarzem Bretonem jest okazją do omówienia sposobu, w jaki przedsiębiorstwa i prawodawcy mogą współpracować, aby zapewnić europejskiemu sektorowi mediów możliwość dalszego inwestowania i wprowadzania innowacji w sposób korzystny dla wszystkich. Jestem bardzo zadowolony z otwartego i konstruktywnego dialogu podczas spotkania, które obejmowało zarówno możliwości, jak i wyzwania - dodał.

Z badania Mediapanel wynika, że w kwietniu br. platformę Viaplay odwiedziło w Polsce 1,29 mln użytkowników. Według sprawozdania finansowego właściciela Viaplay platforma na koniec marca br. poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Kwartalne przychody platformy poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.

Dołącz do dyskusji: Viaplay zabiega o wsparcie Brukseli dla „ambitnych europejskich firm”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
23123213
Amerykanie przynajmniej oferują coś więcej niż tnące 720p.
0 0
odpowiedź
User
TxT
Strasznie są ambitni z tym swoim 720p i powtarzającymi się awariami podczas transmisji sportowych.
0 0
odpowiedź
User
maniak telewizyjny
ten wijaplaj śmierdzi z daleka !!! co to? kto to? za co? za czyje?.....dlaczego tak ostro wali w ten umęczony kraj....jarosławie zawsze dziewico !! gdzie jesteś? jak rodeo zakablują bedzie za póżno...
0 0
odpowiedź