SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wieloletnia umowa o partnerstwie Viaplay i producenta telewizorów

Grupa Viaplay zawarła wieloletnie porozumienie o partnerstwie z chińskim producentem telewizorów Hisense. Dzięki umowie aplikacja serwisu streamingowego będzie zainstalowana na wszystkich urządzeniach, które trafią do sklepów w krajach, gdzie działa skandynawska platforma. Na wybranych rynkach Hisense zaoferuje też przycisk na pilotach ułatwiający uruchomienie aplikacji Viaplay.

Telewizor Hisense z systemem operacyjnym VIDAA Telewizor Hisense z systemem operacyjnym VIDAA

Umowa dotyczy systemu operacyjnego VIDAA, dostępnego na telewizorach Hisense. Z odpowiednika Android TV/Google TV, Tizena i WebOS korzysta ponad 14 mln użytkowników na całym świecie. Osoby te mogą korzystać m.in. z aplikacji YouTube, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Polsat Go.

Przycisk Viaplay na pilotach telewizorów Hisense

Viaplay ma otrzymać eksponowane miejsca w interfejsie VIDAA. Ponadto w krajach skandynawskich, pojawi się przycisk tej platformy na pilotach telewizorów Hisense. Rok temu dedykowany przycisk Canal+ pojawił się na wybranych urządzeniach chińskiego producenta we Francji.

- Viaplay to wyjątkowa usługa i chcemy, aby nasza atrakcyjna oferta, najwyższej jakości produkcje Viaplay Originals i najlepsze na świecie transmisje sportowe, były łatwo dostępne na każdej platformie Smart TV. Współpraca z VIDAA poszerzy nasz zasięg i umożliwi jeszcze większej liczbie widzów, także z Ameryki Północnej, skorzystanie z Viaplay - powiedział Philip Wågnert, Viaplay Group Chief Technology & Product Officer. W Ameryce Północnej Viaplay zadebiutuje na początku 2023 roku.

- W VIDAA wierzymy w przyszłość opartą na serwisach streamingowych i przystępne cenowo usługi dla osób reprezentujących różne grupy demograficzne. Współpraca z wiodącym graczem w branży, który oferuje szeroką gamę międzynarodowych treści, takim jak Viaplay, jest istotną częścią tych zmian na rynku telewizyjnym - stwierdził natomiast Nick Ruczaj, wiceszef VIDAA.

Ponad milion subskrybentów Viaplay w Polsce

Viaplay zadebiutował w Polsce w sierpniu ub.r. Kosztuje 34 zł miesięcznie, ale od marca 2023 roku zdrożeje o 60 proc. do 55 zł miesięcznie. Wówczas w ofercie serwisu znanego obecnie z transmisji meczów Bundesligi, Premier League i gal KSW pojawią się wyścigi Formuły 1.

Na koniec września br. z Viaplay korzystało o 6,43 mln płacących użytkowników. Przed rokiem było to 3,60 mln. Viaplay Group niedawno poinformowała, że w zeszłym kwartale zarówno w Polsce, jak i Holandii przekroczyła poziom 1 mln subskrybentów. Mimo dużej liczby użytkowników Viaplay jest krytykowany za nieoferowanie większości transmisji w jakości Full HD i liczne problemy techniczne podczas popularnych rozgrywek. Przeciwko skandynawskiemu serwisu postępowanie prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dołącz do dyskusji: Wieloletnia umowa o partnerstwie Viaplay i producenta telewizorów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Antek
Podobno tez będzie taki przycisk na lodówkach 🤣
0 0
odpowiedź
User
m.
ciekawe jak to będzie "coś poszło nie tak" po chińsku...
0 0
odpowiedź
User
Nielsen Łaudit
Aplikacja będzie ale będzie działać jak na innych platformach znaczy biednie albo będzie stworzona do wyświetlania losowych komunikatów o błędach.
0 0
odpowiedź