UPC Polska ma mniej abonentów, ale wzrasta liczba sprzedanych usług
W I kwartale br. sieć UPC Polska zanotowała wzrost liczby użytkowników telewizji cyfrowej, telefonii stacjonarnej oraz abonentów usług internetowych. Łączna liczba klientów operatora spadła jednak w ciągu roku o blisko 7 tys. - wynika z raportu opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.
Sieć UPC Polska na koniec marca br. obsługiwała 1 430 500 klientów, co oznacza spadek o 6 700 abonentów względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,47 proc.
Na dzień 31 marca br. UPC Polska miała 1 213 900 użytkowników usług telewizyjnych. To więcej o 11 800 niż rok wcześniej (wzrost o 0,97 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I kwartału br. sieć obsługiwała już 1 010 500 klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 4,18 proc.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 12,37 proc. do 203,4 tys.
Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec I kwartału br. wyniosła już 1 111 500, co oznacza wzrost w ciągu roku o 4,38 proc. O 25,2 tys., tj. o 4,17 proc. w stosunku do ubiegłego roku poszła do góry liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - na koniec marca br. sieć miała już 630,2 tys. takich abonentów.
Łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 marca br. korzystali z 2 955 600 usług (rok wcześniej wskaźnik RGU wynosił 2 871 900).
UPC Polska | Liczba abonentów na koniec | |
Usługa | I kwartału 2016 | I kwartału 2017 |
UPC ogółem | 1 437 200 | 1 430 500 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Telewizja ogółem | 1 202 100 | 1 213 900 |
Telewizja cyfrowa | 970 000 | 1 010 500 |
Telewizja analogowa | 232 100 | 203 400 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Internet | 1 064 900 | 1 111 500 |
Telefonia | 605 000 | 630 200 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Łączna liczba usług | 2 871 900 | 2 955 600 |
Z usługi Horizon TV na dzień 31 marca 2017 r. miała ponad 300 tys. abonentów.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska ma mniej abonentów, ale wzrasta liczba sprzedanych usług