UOKiK ukarał sklep internetowy Endo.pl
Klienci sklepu internetowego endo.pl nie byli prawidłowo informowani o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość - uznał UOKiK. Przedsiębiorca zaniechał stosowania niezgodnych z prawem praktyk.
Postępowanie Urzędu wykazało m.in., że sklep endo.pl nie przekazywał klientom pisemnej informacji o tym, że przysługuje im prawo do zwrotu towarów zakupionych na odległość. Zgodnie z prawem, każdy konsument może unieważnić umowę zawartą na odległość, składając przedsiębiorcy oświadczenie (wystarczy wysłanie pocztą) w terminie 10 dni od chwili dostarczenia zamówionego towaru. Obowiązkiem właściciela sklepu internetowego jest pisemne poinformowanie o tym prawie klienta najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionego towaru.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Decoratum karę pieniężną w wysokości 15 084 zł. Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanych praktyk dzięki temu możliwe było obniżenie sankcji finansowej. Decyzja jest prawomocna.
Dołącz do dyskusji: UOKiK ukarał sklep internetowy Endo.pl