SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki TV staniały, ale ich sprzedaż dalej spada

We wrześniu br., tak jak miesiąc wcześniej, wszystkie tygodniki z programem TV zanotowały spadki sprzedaży względem ub.r., mimo iż tytuły Bauera obniżyły w tamtym miesiącu swoje ceny. Wzrost odnotowały jedynie dwa z trzech dwutygodników.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika we wrześniu br. wyniosło 1 062 265 egz., czyli o 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. We wrześniu br. “Tele Tydzień” został odświeżony, a pod koniec miesiąca obniżył cenę z 1,90 zł do 1,50 zł (rok wcześniej kosztował 1,90 zł).

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 454 595 egz. (spadek o 6,8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 228 802 egz., notując spadek o 20 proc. Oba te magazyny również staniały w drugiej połowie września br. - “To & Owo” z 1,90 zł do 1,50 zł , a “Kurier TV” - z 1,10 zł do 1 zł.

Najwięcej stracił ostatni w rankingu tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), którego wynik sprzedażowy we wrześniu br. zmalał względem września ub.r. o 23 proc. do 41 284 egz. Tytuł ten pozostał w niezmienionej cenie. 

ZKDP wrzesień
Tygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Tydzień 1 062 265 1 128 377
To & Owo 454 595 487 642
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 228 802 285 973
Tele Max 217 763 282 023
Super TV 213 878 275 385
Program TV 131 774 155 816
Imperium TV 111 286 138 285
Teleprogramy 41 284 53 597

 

Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w dziewiątym miesiącu br. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 369 742 egz., czyli o 76 proc. więcej niż we wrześniu ub.r., gdy został przekształcony z tygodnika w dwutygodnik (dane do porównania dotyczą wyłącznie dwutygodnika – jednego numeru we wrześniu 2009). “Tele Świat” kosztował wtedy 1,50 zł, zaś we wrześniu br. staniał z 1,80 zł do 1,40 zł.

Pozycję wicelidera zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 195 085 egz., czyli o 14,6 proc. niższym niż rok wcześniej, gdy magazyn ten zadebiutował na rynku. We wrześniu ub.r. miał tylko jeden numer, który kosztował 1,50 zł (pod koniec września br. tytuł ten staniał z 1,50 zł do 1,30 zł).

Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 74 184 egz. We wrześniu 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 50 533 egz. (wzrost o 46,8 proc.). 

ZKDP wrzesień
Dwutygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Świat 369 742 210 121
TV14 195 085 228 529
Ekran TV 74 184 50 533

* - dane dotyczą tygodnika

Dołącz do dyskusji: Tygodniki TV staniały, ale ich sprzedaż dalej spada

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yomosa
i spadać bedzie nadal sprzedaż gdyż bezpłatny dwutygodnik oferuje polsat.
0 0
odpowiedź
User
telewidz
Wnerwia mnie w tych tygodnikach przypadkowy dobór stacji, ale jeszcze bardziej to, że program niektórych stacji podawany jest dopiero od godzin południowych, podczas gdy również rano nadają one ciekawe materiały czy filmy.
0 0
odpowiedź
User
robsss
Nie rozumiem dlaczego np. To&Owo nie dokłada nowych kanałów polskich np. FOX, Religia.tv, OrangeSportInfo, BBC hd i inne, a utrzymuje się program telewizji zagranicznych.
0 0
odpowiedź