SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter z uwagi na reklamodawców wprowadzi wideo z autoodtwarzaniem

Według nieoficjalnych informacji pod koniec czerwca br. Twitter pozwoli umieszczać klipy wideo z funkcją autoodtwarzania. Będzie konkurował z Facebookiem, który wprowadził już wcześniej taką opcję .

Informacje dotyczące wprowadzenia do oferty Twittera filmów z funkcją autoplay mają pochodzić z anonimowych źródeł z kierownictwa serwisu, na które powołuje się serwis Adweek.

Twitter już od pewnego czasu rozważał wprowadzenie na swojej platformie filmów z mechanizmem autoodtwarzania, zakładając jednocześnie, że w wypadku marek publikujących wideo ich długość nie będzie przekraczała 10 minut, a format autoplay będzie dotyczył jedynie wstępnego fragmentu w postaci 6-sekundowego podglądu (więcej na ten temat).

Teraz koncepcja kilkusekundowych zwiastunów uruchamianych automatycznie ma być jedną z dwóch możliwości rozważanych w kierownictwie Twittera. Drugi pomysł to autoodtwarzanie całych filmów zamieszczanych przez marki w serwisie.

Plany wprowadzenia wideo z opcją autoplay to odpowiedź Twittera na zapotrzebowanie reklamodawców, według których wideo, które uruchamia się automatycznie powoduje znacznie większe zaangażowanie ze strony odbiorcy niż nieruchome kadry zapowiadające film i wymagające włączenia go przez widza. Niektórzy eksperci zwracają też uwagę na to, że wprowadzenie wideo z autoplay to konieczna reakcja wszystkich rynkowych graczy na ruch Facebooka, który w ub.r. wprowadził klipy włączające się automatycznie.

- Po tym co zrobił Facebook, konkurentom nie pozostaje nic innego, jak pójść w jego ślady - podkreśla Richard Guest, szef sieciowej agencji Tribal Worldwide w Ameryce Północnej. - Dla reklamodawców zorientowanych na kreatywność w przekazie koncepcja wideo z autoplay jest bardzo kusząca i z pewnością pomocna w skutecznej komunikacji z odbiorcą.

Obecnie Twitter notuje ok. 302 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, w I kwartale br. serwis zanotował 436 mln dolarów przychodów i 162 mln dolarów straty (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Twitter z uwagi na reklamodawców wprowadzi wideo z autoodtwarzaniem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zen
Juz wp na sportowych faktach automatycznym odtwarzaniem wideo mnie skutecznie zniechecila do odwiedzania i marnowania mojego transferu mobilnego.
odpowiedź
User
Ola
Jeżeli coś mi się odtworzy automatycznie, to po prostu wyłączam dźwięk, bo nawet nie chce mi się szukać zakładki i pauzować. Autoodtwarzanie to jeden z wynalazków najbardziej irytujący internautów.
odpowiedź
User
j
Postanowili również zacząć wkurwiać użytkowników.
odpowiedź